Digitaliada

A început a șasea ediție a concursului online Digitaliada. În cadrul concursului, profesorii și elevii peste 14 ani pot crea resurse educaționale în format digital pentru cei din clasele I-VIII.

Implicarea acestora nu va trece neobservată, fiind răsplătită cu echipamente electronice și IT în valoare de aproape 8.900 de euro. Perioada de înscriere se desfășoară între 15 noiembrie 2021 – 21 ianuarie 2022, accesând www.digitaliada.ro.

Conform unui comunicat, pentru ca participanții să își poată încărca materialele pe platformă, aceștia vor fi nevoiți fie să își creeze un cont de utilizator, fie să completeze formularul dedicat. Comisia care va evalua resursele înscrise în competiție este formată din experți în educație și conținut digital, urmând să anunțe câștigătorii până în data de 31 martie 2022.

Deoarece materialele vor fi folosite la clasă, va exista și un Premiu de Popularitate acordat de către o comisie de elevi. Pe lângă cele 4 categorii deja existente în concurs, mai precis Aplicații, Conținut video, Proiectare didactică și Alte materiale educaționale, Digitaliada include anul acesta o categorie distinctă dedicată elevilor cu vârste între 14 și 17 ani.

Ce reprezintă mai exact Digitaliada?

Digitaliada este un program de educație digitală care își propune încurajarea folosirii tehnologiei la clasă pentru îmbunătățirea performanței școlare în învățământul preuniversitar. Acesta este un concurs desfășurat cu avizul Ministerului Educației și cu sprijinul oferit de către Fundația Orange, care își dorește dezvoltarea unor materiale autentice în scopul unei educații digitale cât mai accesibile.

Până în momentul actual, Fundația Orange a investit 3,2 milioane euro, sprijinind accesul la educație a peste 16.000 de elevi din școli rurale.

Ce fel de materiale poți crea pentru Digitaliada?

Învață Română este o platformă dezvoltată de Vlad Udrescu, student la University College din Londra, departamentul Computer Science. Acesta este câștigătorul ediției precedente a categoriei Aplicații pentru învățământul primar. Platforma presupune un spațiu în care elevii din clasele I-IV își pot îmbunătăți cunoștințele de limba română într-un mod cât mai plăcut și interactiv.

„Mi-am dorit să particip la concursul #Digitaliada din două motive foarte importante pentru mine. În primul rând, am creat această aplicație pentru că este foarte important să cunoaștem lucrurile esențiale care țin de gramatica limbii noastre, iar elevii din clasele I-IV sunt cei care pot fi învățați de mici cum să comunice corect gramatical. Al doilea este faptul că îmi propun să fac lumea un loc puțin mai bun și încerc să mă implic cât mai mult în comunitate, prin proiectele pe care le dezvolt”, a declarat Vlad Udrescu, câștigător la Categoria Aplicații pentru învățământul primar.