Instrumentele propuse de Google școlilor, în noul an: Classroom, realitate augmentată, tablă virtuală și aplicații de siguranță și control parental

Aproximativ 80% dintre școlile românești utilizează în prezent principalul instrument propus de Google pentru educație, Google Classroom, anunță compania într-un comunicat prin care prezintă pachetul său de programe și aplicații pentru mediul educațional, în noul an școlar.

Prezentarea portofoliului educațional Google vine la o săptămână și jumătate de la începerea cursurilor pentru elevi și în contextul amplificării discuțiilor despre posibila trecere în online a școlilor, în context pandemic.

Google Workspace for Education rămâne pachetul principal pentru profesori și elevi, iar compania spune că 5028 de școli din aproape 2500 de localități utilizează Classroom (circa 80% din total). Potrivit Google, numărul școlilor care utilizează această platformă a crescut de aproape 20 de ori de la începutul pandemiei, în primăvara lui 2020.

Pe lângă acesta, Google prezintă o serie de aplicații și programe vechi și noi, inclusiv o platformă de realitate augmentată, o tablă virtuală și instrumente de control parental și siguranță pentru copii în modul online.

Platformele propuse de Google pentru educație în noul an:

Google Workspace for Education. Potrivit companiei, la acest început de an școlar, Google Classroom vine cu o serie de îmbunătățiri:

  • „Începând din această toamnă, profesorii vor putea da mai ușor teme către clase diferite, iar elevii vor avea la dispoziție aplicația Classroom Android în modul offline, ceea ce înseamnă că vor putea să-și facă teme de pe telefon, chiar dacă sunt offline.”
  • „Google Meet din Classroom va aduce câteva schimbări care vizează siguranța. Una dintre ele este „sala de așteptare”, unde toți elevii dintr-o clasă vor sta până vine profesorul, când vor intra în respectiva clasă online.”
  • „Cei care nu sunt pe lista elevilor dintr-o anumită clasă vor putea participa la ora online doar după ce vor primi permisiunea profesorului, astfel încât să nu existe participanți neinvitați la oră.”

Eroii Internetului: Platformă lansată anul trecut, e o platformă dedicată siguranței online, pentru copii și părinți, ce folosește jocuri și instrumente distractive prin care „copiii învață principiile de a fi un cetățean digital bun: cum să-și protejeze parolele, cum să fie amabili pe internet, cum să aibă grijă la ce împărtășesc pe rețelele sociale, cum să întrebe pentru a găsi răspunsuri”. Platforma oferă la începutul noul an școlar jocuri și lecții noi și are un nou design optimizat pentru învățare digitală și la distanță, cu un „hub” pentru familii.

Jamboard – o tablă virtuală la care profesorii au acces și unde elevii pot lipi stickere virtuale, încărca imagini și comenta în timp real.

Realitatea augmentată – prezentată ca instrument care „să facă mai interesant” procesul de învățare. Elevii pot vedea pe telefon, în 3D, sau chiar în spațiul camerei în care se află, anumite lucruri care li se predau la școală. Sunt disponibile în realitate augmentată animale terestre, acvatice, păsări, dinozauri, sisteme ale corpului uman (digestiv, circulator, nervos, endocrin, respirator, limfatic etc.), structuri celulare (mitocondria, celula vegetală, nucleul celular ori procariota) sau termeni din biologie (globulă roșie, eucariote sau monocotiledonate). Elementele disponibile în realitate augmentată sunt cele la care este afișată opțiunea „Vizualizați în 3D” după căutarea în Google. Detalii aici.

Lens – „Elevii pot face o poză unei ecuații sau probleme, iar serviciul Lens le oferă acces rapid la rezultate care să-i ajute, precum ghiduri pas-cu-pas pentru rezolvarea problemei și explicații detaliate pentru a înțelege mai bine conceptele cheie. O alternativă la Google Lens este aplicația Socratic.”

Family Link – Aplicație cunoscută, menită să îi ajute pe părinți să-și supravegheze copiii atunci când aceștia sunt online și să stabilească reguli de utilizare a mediului digital pentru aceștia.

Calculator – Cel „built-in” pe care Google îl oferă din căutarea „calculator”. Compania spune că acesta „poate rezolva multe probleme de matematică”.

 

Bota Andreea Diana
Bota Andreea Diana
A absolvit Colegiul Național ,,Liviu Rebreanu" Bistrița, specializarea Filologie intesiv engleză. În prezent este studentă a Facultății de Litere din cadrul Universitatății Babes - Bolyai, specializarea Limbi Moderne Aplicate (engleză - franceză). Este pasionată de literatură, lingvistică, muzică și dans. Este o persoană sociabilă, extrovertită, activă, tenace, ambițioasă și muncitoare, iar prin implicarea sa în acest ONG își dorește să susțină și să facă auzite punctele de vedere ale tinerilor din secolul XXI.

Similar Articles

Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai populare