realitate virtuală

Cum arată viitorul? Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj vrea să adopte un sistem de predare în realitate virtuală, trecând la un alt nivel în premieră pentru România. De anul viitor, o nouă pedagogie universitară va fi adoptată în realitate virtuală, augmentată şi mixtă.

Astfel, cu ajutorul ochelarilor VR sau Oculus, cursurile se vor putea ține în format 3D și vor deveni mult mai interesante și atractive pentru elevii din ziua de astăzi.

„Prin acest învăţământ studenţii când vor învăţa cunoştinţele declarative, le vor învăţa într-o manieră ecologică astfel încât să le poată aplica în viaţa de zi cu zi, iar cunoştinţele procedurale nu vor fi doar la nivel teoretic, adică să îmi spună cum se conduce o maşină, vor fi şi la nivel practic, efectiv dacă îl pun într-o maşină va şti să facă lucrul aceata”, a declarat rectorul UBB.

Pentru a putea fi deja pregătiți, 500 de profesori au participat la training pentru a-și pregăti cursurile în acest mod.

„Geologia fiind o ştiinţă foarte practică mă ajută mult să duc studenţii în locaţii greu accesibile. În lecţia mea am făcut o incursiune în vulcanul activ Etna. Aceste filmuleţe sunt făcute de o dronă şi putem observa aceste cratere frumoase ale vulcanului pe care nu le putem vedea în fiecare zi”, a precizat şeful lucrărilor Departamentului de Geologie.

„Cred că o să sporească interactivitatea pe care o să o aibă cursurile şi seminarele pe care le desfăşurăm, drept urmare o să crească automat şi implicarea studenţilor”, a observat un student.

Universitatea a mai subliniat faptul că se vor folosi și cercetarea și roboții vorbitori în predare, pe lângă realitatea argumentată.

„Noi folosim roboţii sociali cum este Nao pentru a facilita tratamentul copiilor cu tulburare de spectru autism. De exemplu acum robotul exprimă emoţia de tristeţe. Dacă copilul oferă răspunsul corect, robotul o să îi dea o întărire şi o să îi spună barvo. Robotul: felicitări!”, a mai spus lectorul departamentului de Psihologie UBB.