Ministrul Educației

Ministrul Educației, despre metodologia de feedback: „Să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor”, „elevii nu dau note profesorilor”. Acestea au fost răspunsurile ministrului la cererile din partea elevilor de a fi consultați.

Ministrul Educației a declarat că există „o tendință a elevilor de a da note profesorilor”.

„Părerea elevilor este esențială, îi ascultăm, avem o rugăminte foarte importantă: să nu confundăm vreodată rolul elevului cu rolul profesorilor, în niciun caz nu poate fi confundat rolul elevului cu rolul profesorilor. Fac această mențiune pentru că am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Nu așa se face. Feedback-ul este un instrument pe care profesorul îl folosește pentru a-și îmbunătăți metodele de predare, în funcție de ceea ce percepe elevul. Nicidecum nu este o posibilitate ca elevul să dea note profesorilor, elevii nu dau note profesorilor”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Așadar, fișa de feedback semestrial este făcută pentru a încuraja elevii să-și exprime opinia despre activitatea profesorilor pe o scală de la 1 la 5, în funcție de acordul sau dezacordul privind afirmațiile cuprinse în documentul tipizat.

Fișa de feedback semestrial arată așa:

Aceasta conține:

Numele documentului: Fișă de feedback semestrial

Pe urmă, elevilor li se explică despre ce este documentul primit: „Sunteți invitați să oferiți feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit”.

Fișa conține și două câmpuri cu spații de completat, în care trebuie scris numele disciplinei și al profesorului care o predă.

„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: …….”

„Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ……..”

Apoi urmează o listă cu 16 afirmații, pe care elevii trebuie să le încadreze pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 în foarte mare măsură.

„În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitate la clasă?”

  1. Profesorul explică clar materia
  2. Profesorul îmi explică modul în care să învăț mai eficient
  3. Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
  4. Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
  5. Profesorul încurajează cooperarea între elevi
  6. Mă simt motivat să particip la această disciplină
  7. Profesorul folosește tehnologia digitală
  8. Profesorul explică modul în care este evaluat și criteriile de evaluare
  9. Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
  10. Elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile
  11. Atmosfera este plăcută în cadrul orelor
  12. Mă simt în siguranță și confortabil la această oră
  13. Profesorul ia în considerare și respectă statutul elevului
  14. Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine
  15. Profesorul este interesat de starea mea de bine
  16. Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină

Se includ și două câmpuri pentru răspunsuri deschise, unde elevii se pot exprima liber și pot scrie ce nu le place. Primul este despre cum doresc ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aș dori ca la această disciplină să…”, iar la cel de al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”

În final, elevul trebuie să treacă procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback.

„În acest semestru, am fost prezent la:

  • 25% dintre ore
  • 50% din ore
  • 75% din ore
  • peste 90% din ore”