revenire la școală a tuturor elevilor

Ministrul Educației a anunțat o posibilă revenire la școală a tuturor elevilor, după întocmirea unei “fotografii de moment”, peste două săptămâni, înainte de încheierea crizei sanitare, în cadrul unui interviu la Hotnews Live.

„Înainte de a încheia criza sanitară vom putea înainta o propunere să se analizeze revenirea la școală a tuturor elevilor. Nu Ministerul Educației e în măsură să se pronunțe. E posibil peste două săptămâni să realizăm o fotografie de moment și să înaintăm o astfel de propunere. Care să-i vizeze pe cei din clasele V, VI, VII și a IX-a, a X-a și a XI-a”, a declarat Cîmpeanu la Hotnews.

Președintele Klaus Iohannis a afirmat, prin intermediul Facebook-ului, pe 23 aprilie, că un efect al vaccinării va fi că „Toți copiii se reîntorc în clase”. Acesta a menționat patru efecte ale unei campanii de vaccinare de succes și este pentru prima dată când Președintele a arătat direct un beneficiu al vaccinării legat de Educație.

“Vaccinarea oprește pandemia! Să revenim cât mai curând la normalitate!

  • Toți copiii se reîntorc în clase
  • Îi revedem pe cei dragi
  • Ne bucurăm de vacanțe în siguranță
  • Mergem din nou la concerte și spectacole

Ne vaccinăm, reușim împreună!”

Conform premierului Florin Cîțu, revenirea la normalitate ar trebui să aibă loc de la 1 iunie, dacă ținta de vaccinare este atinsă.

Mai mult, în disputa dintre Sorin Cîmpeanu și fostul ministru al Sănătății Vlad Voiculescu în privința testelor pe bază de salivă, atât Vlad Voiculescu cât și fostul secretar de stat Andreea Moldovan au afirmat pe rând că „nu reprezintă un filtru atât de bun” și că „nu sunt suficient de bune”

Cîmpeanu a răspuns astfel:

 „Dacă Ministerul Sănătății care, repet, are deplină competență să se pronunțe, spune că (n. red. testele) sunt neconcludente, atunci noi la Ministerul Educației luăm act de acest lucru și eliminăm această condiție, care este strict o condiție sanitară, nu ține de educație. Pentru educație este important să reluăm activitate în școli cu prezență fizică”