Ceasul Nostru
Ceasul Nostru

Ceasul Nostru este o companie aflată la început de drum. Deoarece ne dorim să susținem companiile și inițiativele românești, vă facem cunoștință cu Octavian Popîrțac, fondatorul acestui brand de ceasuri.

Octavian are 23 de ani, s-a născut în comuna Șanț, județul Bistrița-Năsăud. A studiat la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița, iar cea mai mare pasiune a sa o reprezintă ceasurile. 


Ceasul Nostru

1. Cum ați ajuns să fiți pasionat de acest domeniu?

Aș putea spune că am prins dragoste de acest domeniu încă de când eram mic copil. Eram fascinat de ceasul de buzunar pe care îl avea bunicul meu, un Molnija rusesc, dar la care nu prea aveam acces, din frica bunicului meu de a nu-l strica, iar eu îmi propuneam încă din vremea aceea ca atunci când voi fi mare să am cât mai multe ceasuri. Al doilea impuls pe care l-am primit a fost de la un vecin, care este ceasornicar. De la el am primit primul ceas de mână pe care l-am purtat, un Pobeda, iar apoi un Vostok, rusești și acestea. Tot cu el mergeam și în turnul bisericii când ceasul de acolo avea nevoie de reparații, deci aș putea spune că am fost pasionat de orologerie de la o vârstă foarte fragedă.

2. Care este povestea brandului dumneavoastră?

Ideea mi-a venit cu mai mult timp în urmă, când îmi consolidam colecția personală de ceasuri, căutând și ceasuri românești. Am observat cu tristețe atunci că orologeria românească este oarecum în derivă, după părerea mea principalul motiv fiind acela că în România nu se mai produc piese pentru ceasuri, iar brandurile recent lansate pe piața autohtonă practică niște prețuri pe care eu nu le consider tocmai corecte, raportate la calitatea și inovația adusă. Am început astfel să mă documentez care sunt pașii în producerea unui ceas, iar în câteva zile discutam deja cu furnizori și încercam să îi conving că nu mă mulțumește un ceas din stocul lor, ci eu îmi doresc designul creat de mine, cu funcția care indică zilele săptămânii scrise în limba română în mod obligatoriu.

Între timp, după multe sesiuni de brainstorming, am ales și numele, renunțând la ideea inițială de a folosi numele meu, după modelul elvețian, pentru că mi-am dat seama că eu de fapt nu pentru mine vreau să creez acest brand, ci pentru noi toți, tocmai de aceea va fi CEASUL NOSTRU. Am fost ajutat apoi de către o cunoștință cu logo-ul, care a înțeles perfect ce îmi doream să transmit prin acesta. După câteva consultări în diferite cercuri unde mi-am prezentat ideea, cu toate detaliile, am rămas plăcut surprins de faptul că foarte mulți oameni, iubitori sau nu de ceasuri mi-au spus că ar purta cu plăcere produsul Nostru, aspect ce m-a motivat să demarez în continuare activitățile necesare.

3. Ce ne puteți spune despre caracteristicile produsului? Unde sunt produse elementele ce alcătuiesc ceasul?

Voi începe cu a doua întrebare, care este cea mai frecventă pe care o primesc. Mecanismul pe care îl folosim este japonez, respectiv Miyota 2350 cu funcția “day-date” modificată în limba română, după cum spuneam și mai sus, mecanism care de altfel este foarte fiabil și utilizat de multe nume care au devenit consacrate. Brățara și carcasa sunt produse în China, iar pentru cititorii care își doresc să se oprească din citit aici, îmi doresc să le spun că inclusiv ceasurile elvețiene folosesc carcase și brățări produse în China, datorită faptului că, pentru ca un ceas să poată purta inscripția “Swiss made”, cel puțin 60% din costul total de producție al acestuia trebuie să fie realizat în Elveția.

Pentru a șterge orice urmă de îngrijorare, țin să precizez că furnizorii noștri produc elemente pentru Swatch Group din Elveția, compania ce deține branduri precum Breguet, Omega, Tissot sau Hamilton. Am ales acest furnizor pentru că ne dorim să oferim calitate de primă clasă clienților noștri, ceasul Nostru remarcându-se prin faptul că brățara și carcasa vor fi din oțel inoxidabil plin 316, închidere de tip fluture, sticla din cristal safir și rezistență la apă până la 3 atmosfere. Logo-ul Nostru va fi aplicat pe cadran, închizătoare, coroniță și capacul din spate, dar și pe cutia din piele neagră în care va fi împachetat ceasul. Totodată fiecare ceas va fi unic prin faptul că va avea gravat pe el numărul din seria de 100 de bucăți. 

4. Pe ce mizați cel mai mult în cadrul produselor dumneavoastră? Exemple: Calitate, preț accesibil, produse personalizate etc. 

În primul rând mizăm pe raportul calitate-preț. Principalul nostru scop este să oferim viitorilor cumpărători un ceas de o calitate cât mai bună la un preț cât mai accesibil, tocmai de aceea am ales să stabilim un preț care este corect raportat la costurile de producție, publicitate și tot ce înseamnă crearea unui brand. Nu m-am gândit nici măcar un moment că vreau să mă îmbogățesc de pe urma acestui proiect, ci îmi doresc ca eu împreună cu echipa pe care o am în spate să putem oferi pentru cât mai mulți români plăcerea de a purta la încheietură ceasul Nostru, tocmai acesta fiind motivul pentru care am decis ca toate încasările ce vor veni în urma vânzării ceasurilor vor fi imediat investite în noi modele, iar în acest sens pot să spun că deja am pregătit și al doilea design.

În legătură cu personalizarea, am primit câteva cereri pe parcursul discuțiilor cu viitorii clienți, iar astfel am decis că vom adăuga și opțiunea de gravare personalizată pentru un mic cost suplimentar. 

5. Lucrați cu ceasornicari români sau cu specialiști din străinătate? Dacă răspunsul este prima variantă, faceți asta din dorința de a avea un produs autentic românesc?

Din păcate, trebuie să spun că pentru moment ceasurile vor veni gata asamblate de către furnizorii noștri, dar începând cu ediția următoare ne dorim ca asamblarea să fie făcută în țară. În afară de producție, pentru moment este foarte greu, dacă nu imposibil, să reușești să faci ceva produs 100% în România în această industrie, pentru că așa cum spuneam mai sus, nu se mai produc componente de ceasuri la noi în țară. Cu toate acestea, noi avem vise mărețe și sperăm ca peste ceva timp să reușim totuși să colaborăm cu Mecanica Fină din București.

6. Care considerați că este cel mai important atuu al produselor dumneavoastră? 

Aspectul de care sunt cel mai mulțumit este că am reușit să găsesc un furnizor care să fie de acord să modifice funcția “day-date” în limba română, ceasul Nostru fiind primul cu această particularitate. 

7. Ce planuri de viitor aveți cu această companie? 

Principalul nostru scop este de a reuși să scoatem cât mai multe modele, pentru că din câte am observat oamenii chiar sunt doritori să ne cumpere produsul. Cu puțin timp în urmă, am început să facem o listă scurtă cu cei care vor cumpăra ceasul, pentru a-i putea prioritiza pe cei ce au fost alături de noi încă de la început și pot să spun cu mândrie că pe listă au rămas foarte puține locuri libere din cele 100 disponibile inițial, iar acest lucru s-a realizat fără vreo campanie de promovare foarte bine pusă la punct.

8. Credeți în superstiții legate de ceasuri? De tipul: Pentru a avea noroc, un ceas trebuie purtat un sezon întreg.

De regulă nu sunt o persoană foarte superstițioasă, dar recent am auzit că pentru a avea noroc, bani și toate cele trebuie să porți ceasul Nostru.

9. În încheiere, v-aș ruga să descrieți produsul dumneavoastră în trei cuvinte.

Pentru a parafraza o vestită reclamă românească, aș spune „ieftin și bun”. 


Ești gata să arunci o privire? Click aici pentru pagina lor de Facebook.