Katana Zero
Sursa: Steam
În calitate de gamer care a trecut prin fiecare genre: MOBA-uri, FPS-uri, RTS-uri, RPG-uri, MMORPG-uri și chiar Top-down-uri care caricaturizau CoronaVirus (pe bune, cineva chiar s-a gândit și la asta), Katan Zero a fost o gură de aer de la toate jocurile de tip aceeași Mărie, altă pălărie. Adică fratele meu, un joc în care ești un samurai asasin capabil să îndoaie timpul, cu o grafică pixelată, superb realizată, și un gameplay de Final Fantasy, nu îi ceva ce întâlnești în fiecare zi. Dar ca să nu îți fur prea mult din timpul de Gaming, voi trece direct la subiect. Voi vorbi despre următoarele aspecte: System Requirements, Povestea, Grafică & Level Design, Gameplay & Mecanici și verdictul.

System Requirements

Dacă este să ne luăm după recomandările minime de pe Steam, ai avea nevoie de 1 GB RAM, 200 MB stocare, o placă video GeForce 7600 GT și un procesor Intel Pentium E2180. În realitate, jocul ăsta este atât de bine optimizat, încât ar funcționa și pe un calculator alimentat de doi cartofi și gramatica lui Viorica Dăncilă. L-am jucat pe un laptop vechi de aproape 4 ani, care are un Intel Core i5, 3 GB RAM și fără placă video. Nu am avut niciun moment de lag sau vreun freeze.

Povestea

Reacția mea după ce am terminat jocul și am aflat povestea întreagă: What the fuck? În Katana Zero joci drept un samurai asasin și îți este administrat un „medicament” de către psihiatrul tău care îți permite să dai timpul înapoi. În schimbul acestui medicament, tu trebuie să completezi câte o misiunea de asasinare în fiecare zi. La începutul jocului, ești întâmpinat de un black screen pe care scrie „10 days left”. Pe măsură ce zilele trec, acel countdown tot scade și pe măsură ce scade, timpul devine din ce în ce mai instabil. Asta este premisa jocului, care ridică foarte multe întrebări. To name a few: Ce este acel medicament? Ce se întâmpla la finalul celor 10 zile? Cum adică timpul devine instabil?

Grafică & Level Design

Katana Zero este 2D și are o grafică pixelată, care îmi amintește de jocurile arcade. Paleta de culori deschisă completează vibe-ul jocului, animațiile nu se simt niciodată încete sau aiurea concepute, efectele (gen Gore-ul sau tăișul sabiei) sunt extrem de exagerate, similar cu Final Fantasy. Dar aceste exagerări sunt pozitive, întrucât îți dau sentimentul de putere. Cât despre Level Design, dezvoltatori jocului au știut foarte bine cum să combine macabrul cu futurismul în fiecare nivel.

Gameplay & Mecanici

Cum am spus și la început, în fiecare zi primești câte o misiunea în care trebuie să asasinezi o țintă. Dar pentru a ajunge la acea țintă, trebuie să treci prin mai multe camere cu zeci de inamici. Cum treci peste acești inamici? Păi poți să iei sticle, grenade, vaze, statui și să le arunci în ei la viteza lumini. Sau poți îi atragi într-o direcție până pică în vreo capcană.
Dar varianta mea preferată este să te bagi în ei în stilul Berserker, să încetinești timpul și să începi să lovești cu Katana pe oricine vezi. Un lucru de notat aici ar fi faptul că jocul folosește formula de one-hit-kill. Pentru cei nefamiliarizați cu această formulă, tu poți să omori pe oricine dintr-o singură lovitură, dar și tu ești omorât dintr-un singur glonț sau pumn.
O mecanică foarte bine realizată este încetinirea timpului. Multe jocuri au încercat să folosească acest concept, dar în majoritatea, încetinirea timpului ori se simțea Overpowered, ori inutilă. Katana Zero este printre singurele în care implementarea acestei abilități a fost făcută aproape la perfecție.

Verdict

Probabil că o tonă de oameni vor spune nu jocului din prima doar din cauza graficii. Dar Katana Zero a fost o gură de aer de la toate jocurile AAA sau ultra-realiste. Cu un gameplay care te va ține lipit de scaun și o poveste de la care îți vei lua cel mai mare Fuck Up mental. Deci dacă ai vreo după-amiază liberă, un calculator ce funcționează pe doi cartofi și gramatica lui Dăncilă, atunci îți recomand Katana Zero.
Dacă te-a făcut curios Katana Zero găsești linkul către Steam chiar aici!