Ministerul Educației a luat în calcul desfășurarea olimpiadelor în mediul online iar elevii par a fi încântați de acest mod de desfășurare.

“Aș vrea să părticip și online, decât deloc”, spune Antonia, elevă.
Alex Rădulescu, asociația elevilor: “Este o idee bună, există sisteme de supraveghere ca să nu se poată copia.”

Antonia Păunescu în vârstă de 18 ani, s-a pregătit pentru olimpiade încă de la începutul anului. Astfel a reușit să treacă cu bine de faza județeană de la chimie, dar și cea de la biologie, obținând un punctaj de 96 de puncte din 100. Păcat, însă, că totul s-a oprit acolo, spune Antonia, deoarece din cauza virusului, olimpiadele au fost anulate.

„Chiar am fost necăjită că nu s-a mai ţinut, mă pregătisem foarte mult, eram şi înainte cu materia, mă pregătisem pentru naţională. Mi-a părut rău că munca de un an a fost degeaba şi a fost doar aşa, de dragul să ştiu eu. Aş vrea să particip la olimpiada online, chiar dacă nu e formatul ideal. Mai bine online decât deloc. Olimpiadele pentru noi reprezintă un obiectiv pentru sfârşitul anului, pentru care ne pregătim tot anul şcolar şi ne dă şi o satisfacţie. Există recompense atât morale, cât şi fizice, materializate”, spune ea.

Antonia este de acord cu susținerea online a olimpiadelor, dar și alți elevi și tineri. Președintele Asociației Elevilor din București, Alexandru Rădulescu, spune că aceasta ar fi o variantă bună, atât timp cât există alternative pentru a nu se putea copia.

„Nu văd o problemă în a se susţine on-line, întrucât există foarte multe metode de supraveghere. Eu am dat de un exemplu foarte bun în momenul când am dat examene de admitere la facultate. A existat o aplicaţie personalizată pe care o deschideai şi nu aveai voie să deschizi nimic altceva până în momentul în care se termina examenul. Nu puteai să fii pe o altă pagină în acelaşi timp”, povesteşte Alexandru.

În prezent se discută la Ministerul Educaţiei varianta ca olimpicii să poată susțină examenele chiar de acasă, online.