Interviu – „Păcat că nu toți copiii au acces la tehnologie, iar aici este marea dramă. Cu acești copii ce facem?”

"în Interviuri" by

Mai este o săptămână până la începerea noului an școlar, puțin diferit de această dată. Că se va începe online sau copiii vor reveni la școală, încă nu se știe, dar indiferent cum ar fi, problemele vor persista în sistemul de învățământ și educația copiilor. 

Având în vedere situația inconfortabilă în care ne aflăm cu toții, am decis să iau legătura cu 6 părinți din mai multe orașe ale țării. Am făcut acest lucru pentru a vedea păreri diferite cu privire la noul an școlar și a ce poate și ce nu poate oferi statul.

Pentru început, aș vrea să vă prezentați cititorilor. Așadar, cum vă numiți, de unde sunteți și în ce clasă e copilul dumneavoastră?

L: Bună! Mă numesc Laura Stanciu, sunt din Ghimbav și am trei copii. Fata mijlocie este în clasa a III-a.

M: Mă numesc Gherghi Mioara Lenuța, sunt din județul Buzău, comuna Lopătari, iar copilul meu în vârstă de 16 ani este în clasa a IX-a. 

N: Mă numesc Ivăncică Nicoleta, sunt din Alexandria, Teleorman și am doi copii. Unul este elev în clasa a VIII- a, iar celălalt, student în anul II. 

G: Mă numesc Gabriel, sunt din Vaslui și am două fiice. Cea mare este studentă în anul doi, iar cea mică trece clasa a X-a.

Anonim: Sunt din București și am un băiat de 6 ani care începe clasa 0.

S: sunt Ionescu Eugeniu Sorin, locuiesc în Brăila și am două fete. Cea mare este studentă, iar cea mică este clasa a VIII-a.

Care ar fi cel mai mare risc în cazul în care copiii s-ar întoarce la școală?

L: Riscul de îmbolnăvire pentru cei mici mi se pare cel mai important.

M: Din punctul meu de vedere, cel mai mare risc în cazul în care copiii se întorc la școală, ar fi faptul că sunt șanse foarte mari să se îmbolnăvească din primele zile, ei fiind micuți și neconștientizând gravitatea situației. O parte dintre ei probabil ar lua în glumă regulile de protecție, oricât ar încerca profesorii să-i îndemne să facă acest lucru.

N: Cel mai mare risc, în cazul în care copiii se întorc la școală, este riscul infectării cu virusul SARS-Cov-2.

G: Eu cred că cel mai mare risc ar fi faptul ca distanța dintre bănci/elevi nu va fi respectată.

Anonim: Cel mai mare risc ar fi al îmbolnăvirilor. Colectivitatea înseamnă schimb de „experiențe” și asta include băgatul degetelor prin nas, ochi, gură. Am mari dubii că se vor putea respecta normele de igienă.

S: Cel mai mare risc pe care îl pot vedea este acela că elevii se pot îmbolnăvi din cauza nerespectării regulilor.

Cum a fost învățământul online pentru dumneavoastră și copilul/copiii pe care îl/îi aveți?

L: Groaznic! Ne-a prins nepregătiți, dar ne-am aliniat și adaptat situației.

M: A fost foarte greu, am crezut la început că ne vom adapta ușor, dar nu a fost așa. Copilul meu nu se putea concentra, era foarte repede distras. În plus, au fost și perioade în care se pierdea conexiunea la internet. Având doi copii, unul la școală, iar celălalt la facultate, trebuia să împartă un singur laptop fiindcă pe telefon era mai greu, nefiind atât de performant.

N: Învățământul online este o variantă, însă nu se compară cu învățământul clasic. Consider că este insuficient, nu cred că toți copiii înțeleg.

G:  A fost util în proporție de 50%, dar gradul de pregătire a fost redus. Pentru mine, personal, nu a creat nicio problemă, copilul este mare și se descurcă singur. Părinții care au copii mai mici, sigur au întâmpinat diverse probleme. 

Anonim: Având un copil de 6 ani, pot spune că nu am resimțit efectele învățământului online.

S: Cu toate că fiica mea era clasa a 7-a, consider că învățământul online a fost dificil și ineficient. 

Cum credeți că afectează învățământul online educația copiilor?

L: Nu sunt de acord cu învățământul online, ci cu interacțiunea fizică, face to face. Orele ținute în online, pe o lungă durată, îi pot afecta pe copii: pot ajunge să sufere de anxietate, singurătate și le va fi mai greu să comunice.

M: După cum am spus, am observat că își pierd foarte repede interesul și concentrarea. Copiii au nevoie să și practice lucrurile pe care le învață, mai ales cei mici.

N: După părerea mea, învățământul online nu este cea mai bună alternativă, acesta afectând în mod negativ educația copiilor.

G: Această formă de învățământ le scade nivelul de pregătire elevilor.

Anonim: Nu mă pot pronunța cu privire la acest lucru.

S: Copiii sunt afectați în sens negativ de această formă de învățământ.

Care ar fi măsurile pe care școlile ar trebui să le ia pentru a se reveni la o desfășurare a cursurilor în instituții?

L:  Suplinirea numărului de cadre didactice (un profesor la maxim 10 elevi), să se pună accent pe dezinfectare, igienizare și pe educarea și instruirea copiilor în sensul ăsta. Să se reducă din programa școlară, pentru ca cei mici să petreacă mai puțin timp în instituția de învățământ.

M: Sunt foarte multe lucruri pe care școlile trebuie să le ia în calcul și să ia măsuri pentru că orele să se desfășoare cât mai sigur. Unele din ele ar fi, bineînțeles, distanța, dotarea cu cât mai multe recipiente cu dezinfectat, atât în clase cât și pe hol, băi etc.

N: Școlile ar trebui să aibă asistent medical pentru triajul epidemiologic, să asigure măști de protecție, gel dezinfectant și să se păstreze distanța între elevi. 

G: Profesorii ar trebui sa respecte programul de supraveghere al elevilor, inclusiv în timpul pauzelor. Unitatea școlară ar trebui să asigure existența materialelor de igienă. Clase organizate în așa fel încât să fie respectată distanța socială. 

Anonim: Nu prea au ce măsuri să ia. Este vorba de copii, se joacă, uită să nu pună mâna pe balustrade. Aștept vaccinul.

S: Nu este de competența școlilor, ci a ministerului.

 Cum tratează autoritățile și școlile din orașul dumneavoastră începerea noului an școlar?

L: Pentru noi, e un mister total.

M: Din ce am citit în ultima vreme, primarul orașului nostru a afirmat faptul că va face tot posibilul ca începerea noului an școlar să se desfășoare conform legii. Acum, ca părinte, aștept să văd ce se va întâmpla pe viitor.

N: Nu știu cum tratează autoritățile locale începutul de an școlar, dar sper că depun eforturi să fie totul bine. 

G: Autoritățile se implică prin alocarea de resurse financiare, inițierea unui program de televiziune online de tipul teleșcoala. 

Anonim: Penibil. Este un dolce far niente pe toate palierele în conducerea României

S: Nu ține de aceste instituții.

Școala/Liceul în care învață copilul dumneavoastră ar putea oferi elevilor un mediu sanitar potrivit pentru începerea cursurilor?

L: Unele săli de clasă, mai exact cele pentru clasa a III-a, sunt destul de mici, deci nu există posibilitatea distanțării. Tot aici, există o baie la două clase. Practic, s-ar pierde mai mult timp la baie decât la ore, în ideea în care copiii ar merge grupați. În plus, nu toate băile sunt dotate cu săpun, șervețele și hârtie igienică, doar dacă le dotăm noi, părinții. Poate acum, în pandemie, le-or dota.

M: Cred că liceul la care învață copilul meu poate să ofere un mediu sanitar potrivit pentru această situație în care ne aflăm, dar nu la un nivel ridicat la care sunt alte licee din București, spre exemplu. Acest lucru este cauzat de bugetul școlar.

N: Cu puțin efort, cred că se va putea oferi un mediu sanitar potrivit pentru începerea cursurilor. 

G: Da, ar putea, prin respectarea celor menționate anterior.

Anonim: Am dubii ca ar putea oferi un mediu potrivit. Este vorba de clasa pregătitoare, unde este mai mult joacă, iar aceasta nu o poți face chirurgical.

S: Personal, cred că noi poate vom fi în pericol sa ne îmbolnăvim, să contactam acest virus odată cu începerea scolii, dar în același timp, nu cred ca putem lăsa copiii fără educație, adică de izbeliște. Ca atare, datorita acestui lucru, părerile au fost, sunt și cu siguranță vor fi împărțite. Eu, ca și părinte al unui elev de clasa a 8-a, doresc revenirea la cursuri și încurajez un scenariu verde fără cursuri online. E foarte greu de învățat acasă pentru obiectele de examen, cu toată bunăvoința copilului. În concluzie, noi ne dorim o școală normală, ca înainte, fără învățarea online. Nu știu dacă instituțiile pot asigura cel mai curat mediu, dar sper să o facă pentru ca lucrurile să revină la normal.

În cazul în care se va începe școala/liceul online, credeți că vă veți putea adapta situației? Dacă da, cum veți face acest lucru?

L: Nu avem încotro, o să fie greu. În majoritatea cazurilor, părinții ar avea nevoie de sprijin moral, educativ și financiar, pentru că nu toți pot și știu să re-explice ce a predat sau nu a predat învățătoarea și sunt destule familii cu mai mulți copii. Prin urmare, ar avea nevoie de un dispozitiv în plus, dacă toți copiii sunt la școală.

M: Dacă se vor desfășura orele online, ne vom adapta, dar foarte greu. Sperăm să nu mai fie incidente privind internetul, semnalul etc.

N: În cazul în care școala se va desfășura în mediul online, încercăm să ne adaptăm situației. Copilul va accesa laptopul și va încerca să rezolve cu brio temele și să asimileze informațiile pe care le primește. Păcat că nu toți copiii au acces la tehnologie, iar aici este marea dramă. Cu acești copii ce facem?

G: Da. Deține aparatura necesară, iar având în vedere vârsta copilului, nu cred că vom întâmpina probleme.

Anonim: Online este inutil. Copiii nu o sa stea niciodată interesați la un ecran unde văd o doamnă pe care nu o cunosc. Pot vedea desene animate pe acel ecran și ei știu asta și vor avea mereu acest termen de comparație.

S: De nevoie, ne adaptăm acestei situații online prin cursuri de perfecționare și multe metode de genul.

Ambiție, responsabilitate și devotament sunt cuvintele care mă caracterizează cel mai bine. Am 20 de ani, sunt studentă la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și fac ceea ce îmi place cel mai mult, scriu. O persoană curioasă, libertină și cu o minte ageră, așa mă pot descrie. Sunt un om care nu se mulțumește cu puțin și pune suflet în tot ceea ce face.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi