Vâlcea

Profesorii negociază repetenția elevilor într-o comună din Vâlcea!

"în Știri" by

În Școala Gimnazială „Grigore Mihăescu” din comuna Vlădești, județul Vâlcea, cadrele didactice negociază, într-o întâlnire informală, repetenția a 5 elevi din clasele a V-a și a VI-a. După doi ani de la această întâmplare, fostul profesor de socio-umane, Valentin Mamota, demisionat în luna ianuarie 2020, a publicat în data de 28 august 2020, pe profilul lui de Facebook o filmare ce prezintă această problemă din sistemul educațional, conform Libertatea.

Fără nicio lipsă de empatie, dascălii decid repetenția, dar folosesc și discriminarea.

Profesoara de limba engleză folosește cuvântul peiorativ „țigan”: „Mai e țiganul (…) care poate fi reînscris în clasa a 5-a”. Directoarea unității de învățământ, Elena Duță, a fost contactată de Libertatea, susținând-o pe profesoară: „La noi sunt destul de mulți copii de etnie romă, dar nu era o jignire”.

Fostul profesor a sesizat Consiliul Local, dar nu a primit vreun răspuns. Valentin Momota a mai spus că „primarul s-a făcut că plouă”. Ministerul Educației și Cercetării i-a răspuns domnului profesor, specificând că vor trimite o echipă de control la Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, dar și la școală. Aceasta ar fi trebuit să vină după ridicarea stării de urgență, dar nu a mai fost desfășurată.

Unitatea de învățământ se apără spunând că „Copiii au rămas repetenți pentru că erau slabi la învățătură, iar copilul rrom abia știe să citească și să scrie”.

Fiind întrebată de Libertatea despre folosirea cuvântului discriminatoriu, Elena Duță spune că „Așa i-a zis, pentru că la noi sunt destul de mulți copii de etnie romă, dar nu era o jignire. Acel copil a fost trecut tot timpul, deși abia știe să citească și să scrie”. Aceasta își apără colega: „Deci, el nu a rămas repetent din cauza faptului că vrem noi sau că are cineva ceva cu el. Nu că este rrom, nu acesta este motivul, în niciun caz”.

„Aflăm astăzi că într-o școală din județul Vâlcea, profesorii se adună în cancelarie și negociază ca-n piață situația elevilor repetenți. Frumos. În încercarea disperată de a ține cu dinții de catedre și de norme, acești profesori calcă în picioare orice înseamnă deontologia profesiei didactice. Nu țin cont nicio secundă de parcursul educațional al elevilor și de ce înseamnă pentru aceștia, de fapt, un an de repetenție.

Cu astfel de «dascăli», învățarea remedială și adaptarea tehnicilor didactice la particularitățile fiecărui elev sunt povești. Nu. Tot ce contează e să se facă normele, să ne luăm banii și să plecăm mulțumiți acasă, că am mai format o generație de viitori cetățeni. Într-o manieră tare incluzivă, o doamnă profesoară spune «Mai e țiganul (…) care poate fi reînscris în clasa a 5-a».

Cum putem vorbi despre profesioniști în educație, despre profesori empatici, despre o comunicare deschisă între elevi și cadre didactice, în contextul în care în care sistemul educațional păstorește astfel de indivizi?” a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.

 

Eu sunt Petre și am 16 ani. Sunt elev la Colegiul Național de Artă „Octav Băncilă” Iași, clasa a X-a. Cunoscându-mi drepturile și obligațiile ca elev, sunt implicat în domeniul reprezentării elevilor. Motto-ul meu este: „Fiecare copil este un artist. Problema este cum să rămână un artist şi după ce va creşte.” (Pablo Picasso)

Lasă un răspuns

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi