moduri de a te relaxa

5 moduri de a te relaxa după carantină

"în Dosarul Săptămânii" by

Am așteptat cu nerăbdare ziua de 15 mai întrucât ne readucea libertatea. Acum multitudinea de activități pe care le avem la îndemână poate deveni copleșitoare pentru fiecare dintre noi. Ne-am gândit la cum ar arăta dezmorțirea ideală și sănătoasă, dezmorțire care te-ar putea ajuta atât fizic, cât și psihic pentru a reveni gradual la normalitate. Îți prezentăm 5 moduri de a te relaxa după carantină.

Agricultură

Fie că dorești să ai propria producție, sau că simți simpla nevoie de a vedea cum viața se dezvoltă sub influența acțiunilor tale, este cert că agricultura e răspunsul. Este văzută de o mulțime de oameni ca fiind un bun mijloc de a scăpa de stres și gânduri negative, dar și de a cultiva motivație (care e, de altfel, mult căutată după această perioadă).

O poți practica oriunde, în grădina bunicilor, a rudelor de la țară, care probabil nu s-ar supăra să te vadă sau să primească ajutor; dar chiar și în propriul balcon, dacă circumstanțele sunt de așa natură.
Escapadele în natură sunt vitale, iar timpul pierdut între patru pereți trebuie recuperat imediat. Oxigenul și mirosul de verde nu mai pot aștepta!!

Grătare în trei

Ce alt mod mai bun de a ieși din hibernare decât un grătar cu iz de bombă calorică?

Pentru fiecare dintre noi, grătarul tipic românesc de 1 mai și-a făcut simțită lipsa anul acesta: n-au mai duduit boxele de manele, n-am mai umplut pădurile și spațiile verzi de pet-uri ori gunoaie… nimic care să ne descrețească frunțile.

Totuși, odată cu venirea măsurilor de relaxare și cu reinstaurarea normalității, românii au ocazia să se întoarcă treptat la hobby-urile lor de toate zilele.
Grătarele și picnicurile sunt acum permise, însă limita de trei persoane încă mai rămâne valabilă. Chiar și așa, acestea rămân moduri de a te relaxa foarte bine venite! Ia-ți două dintre cele mai dragi persoane ție și dă drumul relaxării!

Și nu uita, adunările nocturne ce au ca scop încălcarea legii nu sunt niciodată o idee bună.

Dacă crezi că un grătar nocturn este potrivit și ascuns de vederile nepoftite, uită-te aici și mai gândește-te!

Sportul

Sportul este o activitate prielnică nouă, activitate care ne ajută să ne menținem tonusul muscular și care ne ajută să socializăm (dacă este cazul).

Ieșitul la alergat, pe lângă faptul că este benefic fizic, ne elimină o parte din stres. Este plăcut să alergi dimineață în parc și să dai o tură până la lac. Ideea este să nu te forțezi, tocmai ce am ieșit de la râncezit și ne putem alege cu febră musculară dacă nu suntem atenți. Sugestia noastră este să o luați treptat și să vă hidratați.

Badmintonul este un joc care de obicei se joacă în doi, numai bine în conformitate cu reglementările din starea de alertă. Locul potrivit pentru un meci de badminton este într-o zonă de câmpie, chiar în apropierea grătarului (să nu prăjești fluturașul).

Drumețiile pe munte

Ne-am obișnuit cu aerul îmbâcsit din apartamentele/casele noastre. E momentul să ieșim în drumeții pe munte, să admirăm peisaje și să ne simțim bine în natură. Aerul curat ne aduce o stare mai bună, mai ales ne detașăm de toată tehnologia care ne înconjoară.

Nu trebuie să avem target-uri mari din prima. Putem opta pentru un traseu de 10-15 km sau chiar mai puțin. O încălzire prinde foarte bine înainte dacă nu vrei să faci o febră musculară ziua următoare. Cu un echipament corespunzător vei fi în siguranță și îți va fi mai ușor să te aventurezi pe dealuri, munți, etc.
Distrează-te! Bucură-te de aer, de peisaj și de momentele cu cei dragi!

Pescuitul

Nu trebuie să fii pescar sau să ai undiță scumpă ca să poți pescui. Pescuitul este ca o stare de spirit, relaxant și te transpune într-o fază de meditație conștientă.

Setează-ți adâncimea în funcție de locul în care pescuiești. Îți sugerez să folosești viermi ca și momeală pentru cârlig, iar ca momeală în apă poți încerca o coleșă (mămăligă) cu praf aromat de căpșuni (prafuri de acest tip se pot cumpăra de la orice magazin de pescuit). Este plăcut doar să privești pluta în așteptarea unei mișcări neașteptate. Partea interesantă vine când ți se mișcă pluta aleatoriu și intră cu totul în apă. Trebuie să știi cum să agăți peștele astfel încât să nu îl pierzi din cârlig. De aici este relativ ușor, atâta timp cât nu are o greutate semnificativă pentru undița ta. Fir întins și dă-le-n cap!

Desigur, orice îți place te poate ajuta să te relaxezi după carantină, atât timp cât e legal!

Autori: Ana-Maria Fecioru și Uifelean Aurora Sofia

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi