De ce susțin anularea examenelor

"în Păreri și opinii" by

După cum știți deja situația actuală de pe mapamond, se raportează mai puține cazuri de îmbolnăviri. O veste chiar bună, dar nu mă bucură grozav. Nu sunt hater, sadic sau nu știu ce, ci realist. Nu trebuie să ai atâtea studii în epidemiologie, sociologie sau în alte domenii pentru a putea deduce un scenariu din viitorul apropiat. Odată cu această gură de libertate, oamenii vor da raiduri pe străzi și vor coloniza magazinele. Știu că nu vei face așa, cititorule, doar nu te știu eu elegant? Mai jos îmi voi exprima opinia cu privire la anularea examenelor.

Este, însă, o restricție de circulație în grupuri, dar, cu toate acestea, numărul de îmbolnăviri va exploda în câteva zile. Cel mai bun exemplu este în țările ce au relaxat măsurile, precum Coreea, Spania, poate și Suedia, dar acolo oamenii n-au fost „înlănțuiți”.

Totuși, multe țări susțin anularea examenelor finale sau mutarea lor în online, pentru a-și proteja elevii. Țări unde bacul chiar contează și este mult mai serios decât la noi, precum Olanda, Franța, Italia. Până și în Republica Moldova s-a hotărât ca bacul să nu mai fie susținut. Oricine ar critica confrații de peste Prut trebuie să ia în considerare că au acționat mult mai rațional decât noi.

De ce susțin anularea examenelor?

Vă provoc pe toți să alergați pe un câmp minat, legați la ochi. Poate reproșați acum că a fost scoasă multă materie, dar nu e problema de aceasta, fiindcă poate fi tocită de toți, ci de faptul că suntem expuși în neștire unui pericol epidemiologic. Mai gândiți-vă că măștile te încetinesc la examen, prin blocarea câmpului vizual, dar și prin aburirea constantă a ochelarilor. Unii pot suferi de boli cronice, care pot favoriza un eventual deces de coronavirus, iar pentru ei nu răspunde nimeni. Cu câte ore înainte de examen trebuie chemați elevii, pentru a putea fi dezinfectați, verificați la temperatură și duși în sălile de examen?

La noi, tot ce zboară se mănâncă… se pare că n-am mâncat destule gloanțe de la ruși.

Toți acționează de parcă noi am fi dorit această pandemie și ne identificăm cu ea. Nimeni nu stă să se pună în pielea nostră, iar generațiile mai tinere știu doar să arunce cu noroi, pentru că știm doar să ne plângem. Când ne-am prostit în halul ăsta? Este foarte ușor să arăți cu degetul, când îi este greu cuiva, dar voi nu sunteți în stare să conștientizați că ați fi acționat exact la fel.

Unii nu susțin echivalarea mediei de bac cu cea de pe anii de studiu, fiindcă nu se pun note pe merit sau doar cei ce învață ori prea mult ori deloc preferă această măsură. Din păcate, eu știam că la școală mergi să înveți, nu să freci menta. Bun, nu se pun mereu note pe merit, dar hai să nu generalizăm. Mie mi se pare acesta un favoritism pentru acele specimene care nu învață spre deloc. Să fim realiști, de câte ori nu ne-au lăsat ceilalți profesori timp pentru a învăța la materiile de bac? E foarte greu de numărat.

Dacă știi că nu înveți, ciulește-ți urechile spre profesor și nu te mai juca pe telefon, folosește-ți timpul într-un mod benefic pentru tine. Adică, de ce mai mergem la școală, dacă nu învățăm și ne plângem că profesorii nu ne pun note obiective? Până la urmă, așa îi arăți respectul unui profesor, ascultându-l, doar nu-și bate gura degeaba în fața unor putori.

Aceasta nu este dreptate, nici echitate, ci doar o amplă bătaie de joc.

Situațiile excepționale cer măsuri excepționale. Pandemia a năvălit peste noi, ca otomanii, dar școlile rămân închise doar pentru cei ce nu au examene. Până și universitățile dau examenele online sau au renunțat la admitere, pentru ca noi să ne sacrificăm pentru patrie. Gândiți-vă doar că istoria contemporană nu a întâlnit o asemenea răspândire a unui virus și nu am mai fost puși într-o situație similară.

Mulți doresc obiectivitate, dar reflectați în profunzime că nu va fi decât o egalitate, dar nu o echitate. Pe baza temperaturii vei putea susține examenul de bacalaureat. Vi se pare foarte… exagerat de corect, nu? Dar gândiți-vă că, pe lângă costurile exorbitante pentru achiziționarea produselor sanitare, unii elevi vor fi privați de dreptul la educație. Cum să iei o decizie ca asta, în calitate de ministru? Sunt suflete nevinovate care au dreptul de a susține un examen, nu să piardă un an din viață. Trebuie să li se fie asigurate clase, de rezervă, în caz că, unde să poată da bacul. Poate niște panouri sau viziere nu ar strica pentru elevii ce vor da bacalaureatul.

Până atunci, sper că ai noștri lideri vor putea lua în considerare și anularea examenelor, nu din lene, ci pentru siguranța propriilor cetățeni, dacă așa vor să considere elevii…

Toți se bat cap în cap, ba chiar nu sunt în stare să-și dea cu părerea, preferând să treacă opiniile câtorva pe lângă ei, cu indiferență. Acesta tot spirit civic se numește, ceva ce toate ONG-urile ar trebui să promoveze în această perioadă, dar de unde atâta implicare? Cel mai bine ajutați de la distanță, fiți solidari și responsabili. Orice opinie trebuie luată în calcul, fiindcă nimeni nu este deținătorul adevărului absolut. Vrem o țară ca-n afară, dar reușim doar să dăm cu bâta-n baltă.

Eu susțin anularea examenelor, nu că m-am rupt cu învățatul, ci că mi se pare cea mai bună măsură, după 2 luni de stat doar în casă… Recunosc, la română am foarte multe note sub 7-8, chiar de 4-5, dar sunt ale mele și îmi reflectă în totalitate efortul depus. Eu sunt corect cu mine și îmi recunosc fiecare eșec, așa că te provoc și pe tine să fii la fel și acceptă-ți implicarea pe timpul anilor de studii, că și eu am zis că învăț doar într-a 12-a.

Poți citi despre situația din Republica Moldova, chiar aici!

3 Comments

  1. Te inseli amarnic tinere. Eu iti garantez ca exista mii de elevii la sat care au note de la 8 in sus, doar 1-2 note/medii de 8, restul de 9 si 10, si sunt mai slab pregatiti decat cei de la oras, o anumita parte, cu note/medii de 6-8.

    Cat despre asculatul la ore si “Adică, de ce mai mergem la școală, dacă nu învățăm și ne plângem că profesorii nu ne pun note obiective?”, pai merg sa trec clasa, scoala, sa fac cat mai multa scoala, dar daca se poate doar sa trisez, sa-mi iau diplomele si atat, sau pentru ca asa vrea mama si tata. Si odata ce functioneaza acest principiu, daca e un principiu, in primii ani de scoala, ne obisnuim cu el, si merge mai departe, cat mai departe….

    • Așa este, dar dacă v-ar zice cineva să vă aruncați în fântână pentru că așa fac toți, bănuiesc că nici nu ați sta pe gânduri. Nu a zis nimeni că acesta este un principiu de urmat, mai ales că nu are un raționament solid. Fiecare doarme cum îsi așterne. Într-adevăr, zic asta din proprie experiență, fiindcă în primii ani de liceu nu învățasem mai spre deloc, așa cum afirmasem în articol, dar din clasa a 11-a, în privința umanioarelor, lucrurile au căpătat o profunzime aparte și mi-am dat seama că nu pot da cu piciorul în ultimul hal cunoașterii. Chestia este că noi credem că trebuie să ne luăm după ceilalți, dar asta nu înseamnă că este și ceva benefic. Rolul școlii este pentru a învăța, adevărat, nu pregătește pe nimeni concret pentru viață, dar cei ce nu sunt în stare să-și dea interesul câtuși de puțin, n-au dreptul să se revolte că sunt neîndreptățiți. Cât despre acel principiu… cu cât înaintăm în vârstă, trebuie să învățăm să transcedem condiția noastră banală, spre una care să ne reprezinte, ci nu să ne lăsăm ghidați de principiul românilor, “Las’, că merge și-așa”.

Lasă un răspuns

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi