Bacalaureat

Au greșit calendarul pentru Bacalaureat! Oficialii ar fi trecut și competențele, acestea fiind anulate!

"în Știri" by

Noi prevederi în conformitate cu metodologia de organizare și desfășurarea a examenului de bacalaureat, sesiunea 2019-2020, au fost publicate pe site-ul minsiterului educației.

Pentru toți elevii de clasa a douăsprezecea ce doresc să susțină ,,examenul vieții”, acest an se prezintă ca o provocare inutilă susținută la nivel înalt. Incertitudinile, felul și modul în care sunt transmise informațiile pun în dificultate liceenii și cadrele didactice. Mediul online este asaltat de fake news-uri, sau voci ale tinerilor cu opinii diferite ce fac să instabilizeze și să aprofundeze neclaritățile deja existente.

Totuși ordinul prezentat în Monitorul oficial al României prin intermediarul ”Valer-Daniel Breaz”, metodologia organizării se prezintă astfel: Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educației naționale nr. 4950/27.08.2019 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional – 2020

Calendarul examenului de bacalaureat național 2020. Sesiunea iunie – iulie 2020 9 – 12 iunie 2020

Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen 22 iunie 2020

Limba și literatura română – proba E. a) – proba scrisă 23 iunie 2020

Limba și literatura maternă – proba E. b) – proba scrisă 24 iunie 2020

Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă 25 iunie 2020

Proba la alegere a profilului și specializării – proba E. d) – proba scrisă 29 iunie – 01 iulie 2020

Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A 29 iunie -05 iulie 2020 Recunoașterea și echivalarea competențelor lingvistice și digitale.

Aceste date oficiale sunt des confundate deoarece, la câteva click-uri distanță le putem găsi formulate cu scopul producerii unei stări de confuzie și incertitudine.

Este oficial că probele orale de la bacalaureat vor fi echivalate cu mediile din liceu sau cu certificate care să ateste capacitatea la aceste discipline, conform ordonanței de urgență dată de guvern pe 14 mai.

Totuși, foarte mulți elevi printre care și eu, considerăm că acesată măsură ar trebui oferită drept exemplu pentru întreaga procedură. Aici intervin mai multe motive cu caracter personal, dar cu siguranță acestea se regăsesc în majoritatea punctelor de vedere conformițându-se e cu situația actuală. Ca elev în ultimul an de liceu, nu aș risca sănătatea mea și a celor din jur pentru o notă ce oricum nu ne poate sublinia cu adevărat gradul maxim de capacitate.

Susțin acest examen și îi înțeleg pe deplin rolul, dar momentele critice prin care trecem cu toții ne limitează și totodată ne constrâng pentru luarea unor decizii la fel de critice. Cei de sus, ar lua cea mai bună decizie din ultimii treizeci de ani cu privire la educația noastră. În principiu nu fac o schimbare catastrofală ce va avea urmări asupra generațiilor următoare, doar ar pune preț pe sănătate și ar înțelege că nu ne pot oferii siguranța necesară. Pentru majoritatea nu se impune problema capacităților intelectuale, un criteriu pueril din moment ce ultimii patru ani ne sunt esențiali.

Bineînțeles mai este și acea categorie unde echivalarea notelor ar fi o soluție de mare ajutor, dar eu nu mă adresez în numele acestora.

Sunt mulți elevi care au rezultate foarte bune obținând merite notabile pe parcusul școlii și care nu se vor înscrie deoarece conștientizează gravitatea situației. Cei care sau pregătit sunt vizibili și pot fi incluși într-o statisică pe baza notelor din catalog, rezultatul va denota cu adevărat motivul pentru care dorim acest lucru. Nu suntem proști sau fricoși, acest examen putem să-l dăm în sesiunea de toamnă, la anul… Important este să fim aici pentru a avea această șansă!

Articol pe aceeași temă: Președintele CNE, răspuns dur în urma fake news-ului despre chestionarul online emis de Ministerul Educației!

Autor: Vatamanu Iulian

Lasă un răspuns

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi