Cum am învățat în perioada izolării la domiciliu

0
133 views
Cum am învățat
Cum am învățat

Izolarea nu înseamnă altceva decât ca persoana să rămână într-un anumit loc destinat pentru aceasta sau la domiciliu, pentru o perioadă de timp, după o posibilă expunere la situația în care s-ar fi putut produce o infecție cu un anumit virus sau în cazul protejării de acesta. Toată lumea are de învățat ceva din toată această situație, mai ales responsabilitatea socială.

Da, dragilor, știu. Știu că în ultima perioadă acest subiect s-a epuizat peste măsură. Mai ales acum, în așa-numitul “Scenariu 3”. În rândul populației s-a creat o panică existențială absurdă, pregătindu-se ca de coliziunea cu Nibiru prin rafalele din supermarketuri, pentru baxuri de făină cu carul. Măcar n-au pus colții pe hârtia igienică. Cine știe, mai au oamenii ziare vechi prin casă…

În altă ordine de idei, până la momentul de față s-au aplicat contravenții în valoare de 10.000 de lei celor peste 60 de persoane care nu au respectat izolarea la domiciliu. Pe lângă acestea, se mai adaugă și informarea eronată, în rândul populației, tocmai pentru a evita alte valuri de oameni panicați în magazine sau farmacii. Chiar nu văd rostul… să subminezi autoritățile. Altfel, buzunarul îți vorbește, dar ca Eminem.

De altfel, se mai adaugă problema învățământului, pe lista priorităților de acum. Este un subiect foarte discutat și destul de ambiguu, în ceea ce privește plierea programei școlare pe elevii ce stau acasă în această stare de urgență. După cum putem spune, nu există anumite modalități de învățare, față de cele dinaintea aceastei perioade. Fiecare-și abordează modul său de învățare. Însă vă vom spune cum am învățat și învăț/ăm în această perioadă „dificilă”, în care unitățile de învățământ au fost suspendate pe o perioadă de timp.

TeleȘcoala

Pentru prima dată în 40 de ani, acest format al Televiziunii Române este difuzat din cauza luării deciziei de închidere a școlilor pe timpul stării de urgență. Această emisiune este pentru elevii de clasa a 8-a, respectiv clasa a 12-a, ce urmează să susțină examene. Spre exemplu, chit că ține 18 minute, pe mine unul mă ajută să recapitulez operele de Bac. Nu e aceeași chestie cu orele clasice de curs, dar astfel nu voi uita materia studiată… se presupune că și învățată. Copii, urechile ciulite la TV și încercați să recapitulați ceea ce vi s-a explicat, dar și materia din clasă. Sincer, e cam greu să iei notițe, pe cât e să faci poză la slide-urile prezentate. Să fim serioși, facem economie de hârtie, cine știe când ne va ajuta în izolare?

În cazul în care nu ai mai auzit de aceasta, poți afla mai multe informații despre TeleȘcoala aici.

Online

Cu toții am auzit ,,Internetul nu te va ajuta niciodată foarte mult”. Ei bine, uite că am ajuns la ,,mâna” lui în această perioadă. Dar nu asta e important, ci faptul că ne ajută să comunicăm mult mai ușor cu profesorii, în așa fel în cât să nu pierdem foarte multă materie.
Spre exemplu, unii am primit poze cu temele, pdf-uri cu lecțiile și temele, și chiar am comunicat video cu profesorii pentru a ni se putea explica mai bine lecția sau exercițiile (în special la matematică) .
Consider că toate cele trei exemple enumerate ne sunt de ajutor, mai ales că profesorii noștri se implică foarte mult în explicarea materiei, chiar și așa.

Clasicul caiet

Ok boomer… Tehnologia se află în momentul ei de vârf, în ceea ce privește învățământul românesc. Pretutindeni vezi doar școală și mesaje de la profesori pentru a vă preda. Nu zic nu, dar ideea în sine, de a primi notificări zilnice cu zeci de teme, e puțin sâcâitoare, chiar stresantă. Când vezi așa ceva, preferi să “n-ai net” și să te închizi în pivniță… cel puțin să freci menta prin casă. O “alternativă” la aceste alternative ultra… actuale… este caietul de clasă. Acolo găsești aproape tot ce ai nevoie, lecțiile explicate, mai lungi, mai scurte. Poate un scris caligrafic sau unul de doctor. Cel mai mult ador citit când informația se găsește între file. E și mai confortabil pentru ochi. În plus, poți avea prin caiet unele însemnări, mai hilare, mai artistice, care te pot duce cu gândul la o informație cheie pe care profesorul a zis-o cândva.

Pe lângă cele spuse, avem profesori, oameni care s-au gândit la noi și au făcut acele bine cunoscute “tutoriale”, pentru a ne fi de ajutor. Toată treaba e să ne dorim să învățăm, fiindcă metode și materiale avem.

Ideea e că dacă dorești să înveți și ești interesat de viitorul tău, vei face tot posibilul pentru a învăța. Mai ales că avem frâu liber la atâtea surse de informare. Trebuie doar să știm să profităm de ele și să oferim, la rândul nostru, ceva la schimb.

Autori: Alexandru Cojocariu și Daiana Grețcu