1917: trecutul ne afectează viitorul

0
75 views
1917
1917

Joker- 2 oscaruri. Ford vs Ferrari- 2 oscaruri. Parasite- 4 oscaruri. 1917- 3 oscaruri.
Acestea sunt 3 mari succese cinematografice internaționale ale anului 2019- clar de la bun început. Totuși, ce înseamnă cu adevărat?

Q: Ce au toate aceste blockbustere în comun?

A: Drama- dezechilibrele, inegalitatea și sentimentele ascunse, care fundamentează grotescul, conferind nuanțe de roșu și negru societății; aspecte ignorate până nu demult, de dragul menținerii unei perdele învechite, aranjată în grabă, pentru a te convinge să uiți de existența ferestrei.
„Eh, o coincidență. Who cares anymore?” Ei bine, nu chiar. Știm deja că oamenilor le place drama din telenovele, însă aici situația stă altfel, deși majoritatea filmelor care au câștigat abundă în emoții negative, fenomen nemaiîntâlnit. Desigur, excepția o reprezintă niște animații pentru copii; măcar viața lor să fie colorată. Vor avea timp suficient să își aleagă luptele când sunt conștienți, informați și preocupați. Până atunci, să revenim la temele filmelor noastre.

Confruntarea dintre sine și societate.

Confruntarea dintre prietenie și regăsirea sinelui. Confruntarea claselor sociale. Confruntarea… ei bine, e război; sunt mai multe în acest caz.
Dintre toate aceste conflicte-avertisment, se evidențiază filmul regizat de Sam Mendes (1917). Precum a menționat într-un interviu acordat revistei Financial Times, Mendes, în timp ce filma 1917, avea în minte ordinea mondială haotică instaurată în 2019, susținând că filmul are lucruri de spus atât despre Marea Britanie- cea dominată de Brexit, cât și despre trecut.

O lume aflată în plină globalizare.

Într-o lume aflată în plină globalizare, Brexit-ul reprezentase o adevărată bombă: o răbufnire a unui adolescent auto-declarat independent, care și-a lăsat părinții acasă și a plecat în lume!
„Simt că vânturile care băteau în Europa înainte de primul război mondial bat din nou”, spune el. „Și există un sens în care acești bărbați luptau pentru o Europă liberă, pe care am reușit apoi să o creăm [cu mult] după cel de-al doilea război mondial. Și ar fi bine să ne amintim acest lucru în țara mea, că ne sacrificăm pe propriul risc. ”
Totuși, faptul că artiștii încearcă să transmită un mesaj- de această dată, avertisment- nu este ceva nou. De exemplu, dadaismul s-a născut din durerea indusă de Primul Război Mondial. Să sperăm că nu ajungem până acolo.
Bineînțeles, totul este până la urmă artă, iar aceasta este subiectivă. Așadar, nu mare ne este mirarea când aflăm că nu toți sunt de acord cu ideea instaurării Dark Ages 2.

Hai să aflăm părerea altor oameni și să vedem dacă împărtășim aceeași viziune!

,,…’’- afirmă cu tărie Gigel, om pe treaba lui, neinteresat de știrile ăstea incerte. De acord cu el, este fiul său, Cerasel, în a cărui viață jocurile video și foculețe de pe Snapchat sunt prioritare.
„Oricum, fie c-o fi, că n-o fi, pe noi nu ne afectează.”-strigă tare Vasile, țăran regăsit în suflețelul fiecărui ignorant. Deși consider că respectabilul domn merită să aibă propriul lui punct de vedere, recomand informarea deplină înainte de a sări la concluzii pripite.
„O fi totul o teorie conspirațională pusă la cale de Illuminatti? Va conduce un stand-upper un război mondial, menit să zdruncine aparenta pace din inima societății?”- tastează Bark_woof02, sigur de multe, în afară de viitorul lui: membru think tank sau strateg militar?

Rămâne de văzut mai târziu.

Are de răspândit zvonuri, clickbait și atacuri de panică pe rețelele de socializare.
Cu toate că încă nu putem fi siguri de viitor, acum am aflat viziunea celor sensibili. Iar cunoașterea este primul pas care duce la acțiune.


Autor: Aderov Ruxanda

Sursa foto: Republic World