De ce să fim mai buni de sărbători, ipocritule?

"în Păreri și opinii/Texte" by

Disclaimer: Aceasta este opinia mea personală în vederea situației actuale, pe care o (pre)întâmpinăm de sărbători. Sloganurile ce împânzesc pereții cavităților bucale sunt de înclinație extremă-stânga, optimiste. Am o întrebare la care mai bine răspundem toți, împreună: De ce să fim mai buni de sărbători, ipocritule?

Înțeleg comercializarea de Crăciun, înțeleg și părerile pro-contra în legătură cu această comercializare care tinde spre inutil, penibil și saturație.

Surprinzător, dă roade!

Și nu doar că dă roade, prinde la toate vârstele și la persoanele cu păreri diametral opuse.

Moș Crăciun, că tot e bine de știut, a fost inventat pentru a face reclame bune firmei ultra-cunoscute „Coca-Cola”. Da, reclama aia cu tirul roșu, un moș ce bea Cola pe el și refrenul clișeic.

„Sărbătorile vin, Sărbătorile vin” × vreo 30 de ori la fiecare redifuzare a publicității.

Îi vin în cârcă și cele la cafea sau parfum, ciocolată, carduri de credit, haine sau orice alt bun care n-are legătură cu esența acestei sărbători pe care am reușit s-o facem minunată: Crăciunul și nașterea lui Iisus Hristos. Tot în această perioadă, am constatat că se promovează filosofia domnului Bichineț, de a face bine. Ca popor, cât de ipocriți putem fi, încât să promovăm binele și „calea luminată” doar atunci când simțim lanțul divin că ne strânge de laringe?

Suntem mai buni, suntem mai bine văzuți!

Probabil, mai sus m-am legat de aspectul comercializării din perioada sărbătorilor, fie ele pascale sau de Crăciun, pentru că devine motto-ul firmelor mari. Această frază cu „Să fim mai buni!”, ce atrage, evident, succes și stabilește norme sociale, chit că ne dăm sau nu seama.

B for B (business for business) se transformă în OB for OB (our business for our business) ce nu se prea vede.

Iar ipocrizia și ușurința cu care se iau deciziile comerciale influențează și gândirea colectivă ori individuală.

Chiar avem nevoie de motive să fim mai buni? Dacă n-am fi avut motivul ăsta, cu un caracter divin, să nu ne fie frică și să fim din pură inițiativă buni? Poate se aplică, dar în acest caz atingem un prag de „Hai să fim mai buni, nu mai fericiți!”, pentru că orice lucru făcut de-a sila nu poate să te mulțumească, evident. Iar fericirea cu forța nu se poate. Nimic, cu forța, nu se poate.

Să nu uit!

Pentru a nu fi acuzat de jigniri și adresări care nu sunt la locul lor, vă transmit ce înseamnă cuvântul „ipocrit”, asta dacă nu știați deja: persoană care se arată altfel decât este. Deci nu prea-i pasă lui de bunătate, dar îi pasă enorm de ochii lumii care cumva îl alimentează să fie și mai ipocrit.

Vă sfătuiesc pe dumneavoastră, cititorii, să nu folosiți această eroare. Fiți buni mereu, amintiți-vă că ați fost, veți fi și veți rămâne copii mereu.

De ce să fim mai buni de sărbători – dacă suntem doar de sărbători?

Indiferent dacă primiți cadou de Crăciun în cazul în care ați fost mai buni. Iar cei care promovează asta pot s-o spună și mai tare, și mai lat. Domnule, fă-o mereu, cu toată lumea, în orice context și lipsește-te de constrângeri! Să strigăm împreună: „Să fim mai buni (de astăzi și până nu vom mai fi!)!”

 

Peterlin Cristian-Raul are 18 ani, studiază la Colegiul Național „Andrei Mureşanu” elev în clasa a XII-a, profil filologie. Este pasionat de teatru şi de misterele istoriei. Apreciază arta și filmele vechi.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

"Ultimele de la POV21"

Derulează înapoi