coca-cola

Coca-Cola vs. Pepsi – care e sucul suprem?

"în Diverse" "de POV21"

Cele mai băute sucuri ale acestei lumi, Coca-Cola și Pepsi-Cola au fost mereu două semne mari de întrebare pentru toți. Trăim într-o lume liberă, în care fiecare persoană își poate alege propriile gusturi, propriile branduri pe care să le dețină sau chiar un lucru atât de banal ca alegerea unui simplu suc.

Să începem totuși să vorbim despre aceste capodopere ale marketingului ce au stârnit atâtea controverse.

În anul 1886, doctorul John Pemberton a inventat o băutură, care conținea cocaină și care, mai târziu a luat numele de Coca-Cola, fiind prima băutură ieșită pe piață. Mai apoi în 1886, John S. Pemberton a dezvăluit rețeta originală pentru Cola, reușind să intre puternic în casele oamenilor.

La doar 13 ani distanță, un alt farmacist numit Caleb Bradham a creat Pepsi-Cola, o băutură asemănătoare celei inițiale, dar care conținea o cantitate mai mare de zahăr.

În tot acest timp Coca-Cola se afla în plină expansiune. În schimb, Pepsi se apropia de faliment din cauza celui de-al Doilea Război Mondial, când au luat decizia să vândă suc la doză pentru a putea fi transportat mai ușor.

Ca orice alte branduri renumite ale lumii, cele două și-au declarat război încă de la început. Rivalitatea dintre ele atinge apogeul la jumătatea anilor 80. În acea perioadă, cele două companii au ajuns să se atace direct prin publicitatea negativă ce și-o construiau una alteia.

În ceea ce priveşte compoziţia, cele două sucuri au reprezentat mereu un semn de alarmă pentru medici, fiind unele din cele mai dăunătoare băuturi.

În timp ce Pepsi conține o cantitate mult mai mare de zahăr, Coca-Cola prezintă o cantitate semnificativă de sodiu.

Siropul din fructoza de porumb a fost considerat unul din cele mai riscante ingrediente create pentru a îndulci o băutură. Nefiind atât de dulce și mult mai ieftin decât zahărul obișnuit, este folosit în cantități enorme. Studiile au confirmat că acesta provoacă cel mai des boli ca diabetul, obezitatea, cancer, hipertensiune arterială și poate provoca pierderi de memorie.

Fiind creată de un farmacist, prima sticlă de Coca-Cola a fost vândută, pentru prima dată, într-o farmacie. Era un amestec de sirop de zahăr, acid citric, nucșoară, vanilie, ulei de scorțișoară chineză, cofeină și extract din frunză de coca, ce conținea cantități infime de cocaină. Dacă în prezent cei de la această companie ar avea această rețetă, sucul ar fi interzis.

Alte motive pentru care nu ar trebui consumată această băutură este faptul că poți curăța aproape orice cu ea. De la rugina de pe cuie sau orice aparat, la străzi, veceuri, cabine de duş. Nu în ultimul rând, mai este folosită şi ca pesticid, fiind un ,,produs” ieftin și eficient.

O mare diferență între cele două a fost ceea ce transmit oamenilor.

Cola reprezintă familia, stabilitatea. Imaginea este creată prin apariția lui Moș Crăciun și a ursului polar în fiecare Crăciun pentru a ajuta, bucura și încânta familii. Datorită acestui „Război al Sucurilor”, ce nu a încetat până în prezent, compania Pepsi Cola a încercat să pună mâna pe această imagine celebră.

Prima băutură apărută pe piață a reprezentat unitatea, fiind o companie tradițională ce promova valorile unei familii. Compania rivală a decis să devină brandul celor tineri, promovând ideea libertății, agitației, distracției și modei.

Imaginea din prezent a Moșului a fost dată de compania Coca Cola. Bătrânul era un om robust, cu o barbă lungă, la fel ca în prezent, dar îmbrăcat cu o haină lungă, verde, cu un guler voluminos de blană.

Decizia de a introduce acest personaj în imaginea brandului a fost luată în timpul iernii.

n acea perioadă compania avea vânzări slabe datorită frigului. De atunci, imaginea lui a fost un bătrânel vesel, îmbrăcat într-un costum roșu, cu o barbă albă, lungă și o sanie imensă trasă de cei 9 reni, conduși  de celebrul Rudolph. Aceștia sunt dați cu praf magic pentru a putea zbura din casă în casă, împărțind cadouri și sticle de suc.

Cele două bine vândute răcoritoare au ajuns să aibă aproximativ 100.000 de angajați. Companiile valorează, fiecare, 20 de miliarde de euro. Brandul lor a fost reprezentat de mari vedete ale planetei. Printre acestea se numără de la Christina Aguillera, până la Johnny Depp pentru Coca-Cola. Pentru Pepsi, de la Michael Jackson, până la  Beyonce și Jennifer Lopez.

Studentă în anul 2 la Jurnalism în cadrul facultății FSPAC (Universitatea Babeș-Bolyai-Cluj), fostă elevă a Colegiului Național de Informatică din Piatra-Neamț. Ador călătoriile, cititul, psihologia, oamenii frumoși și în special câinii.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

"Ultimele de la POV21"

Ultimul început

Iubitule, Ultimul tău zâmbet, ușor timid, pe care mi l-ai dat înainte
Derulează înapoi