Cum s-au furat notele de la Bac?

"în Diverse" "de POV21"

Pentru Ministerul Educației suntem doar o cheltuială și o statistică, însă în fiecare unitate de învățământ din țară este un tânăr cu aspirații și un viitor în față. BACALAUREATUL, când îl ai, nu valorează – ca diplomă – nimic și, totuși, dacă nu îl iei, reușește să te încurce.

A devenit un prag ce te-împiedică, în timp, să îți urmezi visul.

Pe lângă o programă neactualizată și în neconformitate cu cerințele pieței actuale, fără a o lua în calcul pe cea din viitor, suntem obligați să depășim niște norme fără font. Cum trăim în țara hârtiilor, am devenit lipsiți de încredere și mincinoși cu proprii noștri urmași. Dar cât de departe este acel viitor meritocratic, în care tinerii sunt răsplătiți pentru implicarea, experiența, inițiativa și creativitatea lor? Discutăm despre multe din abilitățile căutate de corporații la care ministerul a preferat să stea cu spatele. Este mai ușor să ignori ceea ce nu vezi.

Profesorul trebuie să corecteze în favoarea elevului. Este un proces de învățare din greșeli și privire a părții pline a paharului. Dar încă din clasa I, greșelile ne sunt corectate cu roșu, iar ceea ce facem bine rămâne nevăzut.

O neatenție la corectarea unui elev duce categoric la un șir de regrete și frustrări.

Este dezolant să te gândești, după un examen, că ar mai fi nevoie de o contestație. Iar anul acestea, lucrurile au stat diferit. S-a pierdut încrederea în tot sistemul și pe bună dreptate. În spatele tuturor acelor note trunchiate se află ore de muncă intelectuală, fără a lua în calcul meditațiile pe care elevii români sunt presați să le facă, pentru a păstra un ritm cu materia.

Programa dictează ce se învață la școală, dar totul este inutil dacă învățăm despre economie dintr-un manual apărut acum 11-12 ani. La fel de inutil precum este să înveți despre Adobe PageMaker, deși nu se mai găsește, doar pentru că așa scrie în manualul de tehnologia informației și a comunicațiilor publicat în 2006, în condițiile în care lumea noastră se modifică de la o zi la alta. Desigur, vor avea scuza „A fost revizuit”, dar știm cu toții că acest lucru nu se întâmplă. Nu poți revizui ceva ce e vechi, trebuie schimbat complet. Dar asta înseamnă bani.

Dar sistemul nostru de educație primește doar 3.7% din PIB în 2018, pe când media Uniunii Europene este de 4.7%. Și atunci ce fac elevii?

Dau banii pe culegeri care sunt „în ton cu moda”, pe meditații la profesori, se ajută cu internetul și după Bac depun contestație.

Să vă arătăm o statistică.

Statistica corectă a Bacalaureatului Sursa datelor- analiza edupedu.ro – https://www.edupedu.ro Sursa imaginii- părinții cer schimbare- https://www.parintiicerschimbare.ro/

Ați tot văzut-o zilele acestea, dar ce înseamnă cu adevărat?  Înseamnă că generația 2007-2019 a fost experimentul a 17 miniștri, în 12 ani de școală.

Înseamnă eșecul unui sistem.

Odată cu căderea educației, vor urma și celelalte, pentru că educația este cea care stă la baza unei societăți. 67,2% au promovat după statistica Ministerului Învățământului și al Educației. Adică, 32,27% din elevii care au intrat în 2007 în clasa I au promovat bacul. Ce s-a întâmplat cu restul de 62,73%? Adică, 3 din 5 copii au fost pierduți pe drum. Și cine este tras la răspundere?

Pentru că nu ne place să vorbim fără dovezi, am contactat câțiva elevi ale căror note au fost modificate după contestație. Priviți cum gândesc „cobaii” sistemului:

„Eu, în general, nu mă supraevaluez și mi s-a părut super ciudat să mă evaluez corect la celelalte materii (în raport cu rezultatele primite) și la română, având o evaluare peste 9, să mă trezesc cu un 8, așa, random. În plus, am și văzut în ziua cu contestațiile că majoritatea din liceu care au mai depus contestații au pus la română, deci se vedea clar că sunt ceva probleme destul de mari cu corectările inițiale. Așteptam rezultatul doar pentru a mi se face dreptate și pentru a fi sigur că am avut dreptate.”- David Răcătean, rezultate: 8,05, după contestație 9.2

„Bacalaureatul din anul acesta a scos la iveală incompetența, lipsa de implicare și programa care a dovedit că nu poate da rezultate din sistemul nostru de învățământ.  Contestațiile depuse anul acesta mi-au arătat că indiferent de subiect și barem, profesorul corector îți poate da absolut orice notă își dorește, deoarece ar pica foarte prost corectura inițială, dacă la contestație s-ar acorda nota meritată și nu o notă cât mai apropiată de cea originală. Eu sunt tras la răspundere la școală pentru fiecare temă nefăcută, fiecare absență și pentru fiecare moment în care nu am învățat sau nu m-am prezentat corespunzător, de către întreaga conducere a școlii, dar oare pe acei oameni cine îi trage la răspundere pentru situația curentă din acest sistem corupt, care scoate pe bandă rulantă analfabeți funcționali și oameni care sunt loviți de realitate după terminarea școlii. Pot spune, din propria experiență, că nu am fost un elev slab. Am avut rezultate în diferite domenii în cadrul concursurilor și olimpiadelor școlare de-a lungul școlii, am terminat liceul cu o medie generală peste 9, am fost implicat în asociații și cluburi de voluntariat, m-am implicat direct și indirect în ceea ce ținea de școală, dar după acești ani, ajung la concluzia că plec din școală cu ceea ce am învățat pentru mine, cu un bagaj de cunoștințe transmis de profesori care au știut să îmbrace această lipsă de funcționare din sistem, care în ciuda programei ne puneau să gândim, să judecăm și să înțelegem fenomenele din jur, dar mă întreb, pentru alte sute de mii de elevi care nu au avut acest noroc unde se află sistemul? Ce face conducerea țării pentru ei? Câți mai trebuie să plece până să ajungem o țară fără tineri, respectiv fără viitor?”Un elev de la Colegiul Național „Decebal” Deva, rezultate: 7.85, după contestație 8.4

„Ar fi trebuit să se păstreze sistemul de corectat în județ, deoarece pentru noi, cei de la secția germană, deseori nu sunt găsiți profesori de germană în județele în care corectează. Prin urmare, mulți sunt aduși cu autocarele din Cluj sau București, iar nivelul lor de oboseală sau de nervi este atât de mare, încât o corectare eficientă nu prea iese. Cât despre matematică, este știință exactă, iar schimbările în învățământ nu sunt necesare, dar profesorii care corectează ar trebui să lucreze cu o seriozitate mai mare, deoarece fiecare etapă de rezolvare poate aduce un punct. Degeaba reformăm sistemul, dacă mentalitatea de delăsare rămâne aceeași.” – Mihai Diaconu, rezultate: 9.25 română, după contestație 9.80, 8.70 germană după contestație 9.75.

Mai jos aveți prezentate două situații diferite. Din păcate, nu am reușit să luăm legătura cu elevii ale căror note sunt pentru a le cere părerea, dar, cu siguranță, se poate remarca o greșeală care a devenit deja obișnuință.

 

Miruna-Alexandra Sabău

Marian-Dorin Nițor

Elevă a Liceului Teoretic „Ion Constantin Brătianu” din Hațeg iubește literatura. Cu dorința de a scrie cât mai mult, s-a alăturat echipei POV21 pe data de 30 aprilie 2019. Este îndrăgostită de sentimente, natură și umanitate, fire analitică și realistă continuă să scrie despre ceea ce vede în jur.

0 Comments

  1. Mă bucur mult că se trage un semnal de alarmă asupra modului în care au fost corectate lucrările de la BAC de anul acesta, în special pentru că și eu am fost una dintre “victimele” acestei nedreptăți. La mine finalul a fost, totuși, fericit… spre deosebire de alții, care nici după contestație nu au primit nota meritată.
    Nota la limba și literatura română:8,85, după contestație: 10

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*

"Ultimele de la POV21"

Flux

Îmi curg prin vene zilele cu soare: Cu râsete, cu cântece, cu
sinteza unei vieți

Sinteza unei vieți

îngheț. prin timp și spațiu mă retrag din poveste tremur. prin potop
Derulează înapoi