Interviu cu Paul Tîrlişan, povestea viitorului student la Oxford

"în De POVeste" "de POV21"

Paul Tîrlișan, tânărul pasionat de matematică și informatică din clasa a XII-a A, din cadrul Colegiului Național „George Coșbuc” Năsăud, a fost admis la Universitatea Oxford, întrucât, de-a lungul timpului, a avut rezultate excepționale la concursuri și olimpiade.

Doar anul acesta, Paul a obținut premiul II și mediala de aur la Olimpiada Națională de Matematică, medalia de bronz la Olimpiada Națională de Informatică, premiul I la Concursul Interjudețean „Matematica de drag”, premiul I la olimpiadele județene de matematică și informatică, premiul II la Concursul Interjudețean de Matematică „Grigore Moisil” și Honorable Mention la concursul internațional ,,Romanian Mater of Mathematics”.

Pasiunea lui pentru matematică s-a născut încă din clasa a II-a, când a participat la un concurs și a ieșit pe primul loc în clasa lui. De atunci, Paul a muncit mult pentru a ajunge sus. Face parte din echipa de robotică a liceului, „Cybersouls”, alături de alți elevi minunați ai Colegiului: „Este nevoie de puțină pasiune, altfel n–ai cum să faci performanță. Pe urmă vine competiția, care generează ambiție și perseverență, cam așa a fost la mine”, a afirmat tânărul. Cu toate că excelează în ceea ce îi place cel mai mult, Paul este deschis lucrurilor noi „E ok să fii foarte bun într-un domeniu, dar să ai bazele și în celelalte.”

De o modestie aparte, tânărul olimpic a lucrat, de-a lungul anilor, atât la drumul spre cariera dorită, cât și la caracterul său. Cu mult bun simț și foarte empatic, Paul este omul care întinde o mână de ajutor în orice situație, iar, când vine vorba de „tainele ascunse ale matematicii”, cu atât mai mult. Cu o răbdare neînțeleasă de mulți, explică orice neclaritate asemeni unui profesor, transformând matematica dintr-o simplă materie în știința care leagă fiecare parte a universului într-un tot unitar: „Aș încerca, dacă aș putea, să schimb percepția generală a lumii despre matematică. Celor mai mulți oameni, în special elevilor, le displace această materie. Prin matematică se dobândesc calități precum perseverență și rigoare, extrem de necesare secolului XXI.”

Pentru viitor, Paul a ales ce este mai potrivit pentru el. Va studia Mathematics and Computer Science, din cadrul Universității Oxford:

Am aplicat la cinci universități din Marea Britanie, fiind admis la trei dintre ele. Am ales ca primă opțiune Universitatea Oxford, fiind în topul celor mai bune universități la matematică și informatică, acesta fiind și profilul pe care am ales să-l studiez. Urmăresc o carieră în domeniul informaticii, pe care sper să o pot începe cu internshipuri la diverse companii. Chiar dacă plec în Anglia pentru studii, doresc să mă întorc în România unde să pot folosi cunoștințele din facultate într-o carieră cât mai reușită și care, sper, să poată aduce un plus societății.”

În pregătirea sa, Paul a fost îndrumat și ajutat de profesori exemplari, în timp ce părinții l-au susținut permanent în pasiunea lui: Am avut profesori de-a lungul timpului care m-au învățat cele mai importante noțiuni și mi-au inspirat calități diverse, precum modul de a trata diferite probleme sau situații, analiza tuturor posibilităților și găsirea răspunsului pe o cale exclusiv logică și care poate fi expus clar și precis. Le mulțumesc tuturor profesorilor pentru răbdarea, pasiunea și competența cu care mi-au comunicat toate cunoștințele și, uneori, chiar și lecții de viață. Părinții sunt cei care m-au ajutat și sprijinit tot timpul, m-au încurajat să continui să fac performanță, chiar dacă de multe ori am avut de-a face cu nedreptăți. Astfel, am învățat puțin din ceea ce cred că mă va aștepta în viitorul apropiat, să continui să perseverez în ciuda neplăcerilor care apar la fiecare pas. Pe această cale, le mulțumesc enorm părinților, ei reprezentând un model care cred că ar trebui să existe peste tot în societate.”

Pentru final, Paul încurajează toți elevii și studenții să nu renunțe la visul lor, indiferent care este acesta și indiferent câtă muncă necesită pentru a-l atinge, pentru că, în final, dacă locul de muncă reprezintă doar o necesitate, atunci viața se va transfoma în chin.

„Pe elevi îi sfătuiesc să-și urmeze aspirațiile, chiar dacă inițial par foarte greu de atins, iar munca să fie elementul cheie în reușitele lor. Sunt foarte importante persoanele din jur, care prin ajutor reciproc și colaborare ușurează mult munca pe cont propriu.”

Țeranu Elena-Victoria

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*