Românii nu sunt foarte buni prieteni cu tehnologia!

"în Texte/Păreri și opinii" by

Un studiu la nivel european ne clasează pe ultimul loc la tehnologizarea și digitalizarea în cadrele rurale sau urbane. Conform acestui studiu care a ținut evidența a peste patruzeci de țări din Europa, noi stăm cel mai prost! Cu toate că la nivel european avem cel mai performant, eficient, liber și rapid trafic de date, doar o treime din populația României beneficiază de internet, iar mai puțin de o treime au luat vreodată contactul cu un telefon inteligent sau un calculator. Numai 48% dintr-o treime a populației știu să folosească un calculator, iar la programare stăm foarte prost! Sub 15% din totalul acela de o treime cunosc termenii programării.

Ciudat, ținând cont că România are un fenomen al tehnologizării alarmant de mare, în sensul îndobitocirii. Oamenii uită să socializeze, să se privească în ochi în timp ce conversează. Au uitat mirosul de carte proaspăt tipărită sau de minutele în care încercau să se curețe de petele buclucașe de cerneală. Este dezamăgitor că sistemul de învățământ nu elaborează un proiect prin care Educația Tehnologică să nu însemne decât o oră pe care elevii o urăsc din tot sufletul, deoarece este vagă și informația este transmisă la un nivel teoretic mediocru, nimic practic.

Educația Tehnologică ar trebui să însemne o educare în formarea aspectelor bazate pe digital, pe tehnologie și pe factorii benefici a acestei ramuri inteligente. Ar trebui să îi învețe cum să creeze ferestre pe desktop cu DEX-ul online, cu ziare de ultimă oră, cu cărți din pdf și cu jocuri de cultură generală. Ora de Educație Tehnologică, ar fi, în acest fel, cu mult mai interesantă și „înghițită” de copiii care sunt în căutare de nou și dezgroparea necunoscutului.

Peterlin Cristian-Raul are 18 ani, studiază la Colegiul Național „Andrei Mureşanu” elev în clasa a XII-a, profil filologie. Este pasionat de teatru şi de misterele istoriei. Apreciază arta și filmele vechi.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*