Interviu Andrada și Horațiu Horoba – aventura brandului bistriţean de beauty

"în De POVeste/De văzut" "de POV21"

Andrada și Horațiu Horoba sunt doi tineri căsătoriți, care au pus în anul 2016 bazele unui super brand de cosmetice la Bistrița, și anume, WAWA Fresh Cosmetics. Acest brand a luat naștere din grija și iubirea pentru familie, din nevoia de a le oferi celor dragi tot ce este mai bun și, drept urmare, e tot mai cunoscut pe zi ce trece. Cosmeticele de la WAWA sunt speciale! Care este elementul ce face aceste produse speciale? Cum a început totul și ce greutăți au întâmpinat cei doi? Aflați din următorul interviu, marca POV21!

Î: Andrada și Horațiu! Ce ați putea să-mi spuneți despre voi și despre cum a luat naștere WAWA Fresh Cosmetics?
R: Suntem un cuplu de mulți ani și avem doi copii: un băiețel de 6 ani și o fetiță de 4 ani și jumătate. Am plecat din domenii total diferite; nu am avut de-a face cu domeniul de beauty niciodată și nici cu partea de produse sănătoase. Nu neapărat că nu am fost preocupați de un stil de viață sănătos, dar nu am fost implicați în aria asta.
Toată povestea cosmeticelor noastre a început de la problemele pe care noi le aveam în familie. Soțul meu suferea de dermatită seboreică de foarte mulți ani, iar fiul meu avea o dermatită atopică și făcea reacții alergice la diversele parfumuri pe care le conțineau inclusiv produsele de îngrijire pentru bebeluși. Și, prin urmare, trebuia să găsim soluții. Vestitul cortizon care se folosește în problemele dermatologice nu era varianta care să ne dea un comfort pe termen lung și care să trateze sau să țină sub control problemele și crizele care apăreau. Așa am făcut noi WAWA Fresh Cosmetics!
Acum am dezvoltat produsele, ne-am făcut un sediu nou cu o capacitate de producție mult mai mare, exportăm pentru țări precum Malta, Spania, iar primul nostru export a fost în Australia. Suntem în negocieri cu niște magazine de tip organic-shop, pentru a fi prezenți în locațiile lor; aceste magazine fiind din afara țării.

Î: Totuși, de ce ați decis ca aceste produse să fie făcute în totalitate din plante?
R: Pentru că, în general, tot ceea ce se dă pentru tratamentul simptomatic în dermatite conține ingrediente de sinteză, care sunt derivate din foarte multe substanțe chimice și care au substanțe medicamentoase până la urmă. Noi am încercat să găsim o variantă care să vină în sprijinul oamenilor și care să nu le pună viața în pericol; să nu aibă efecte secundare, pe termen lung să nu afecteze pielea și să nu creeze dependență, așa cum face cortizonul. Și atunci, ne-am axat pe problemele cele mai frecvente. În România, peste 50% dintre oameni au o problemă de piele, indiferent că vorbim de dermatită, de mătreață sau de orice altceva. Tocmai de asta, în perioada următoare vom scoate niște boostere care vor fi aplicate pe zona scalpului, pentru mătreață, dermatită seboreică la nivelul scalpului și pentru acnee la nivelul scalpului. Vom scoate un produs dedicat căderii părului și regenerării și un produs pentru părul tern, încurcat, care se rupe. Produsele vin sub formă de fiole, care o să aibă efect de la prima aplicare, deoarece vor fi fabricate doar din active vegetale, la fel ca produsele noastre pentru față.

Î: Care este elementul ce face ca produsele WAWA Fresh Cosmetics să fie unice?
Î: În primul rând, faptul că sunt proaspete. Suntem, cred, singurii producători din țară care pot să spună lucrul acesta. Noi nu lucrăm cu stocuri de produse. Toate produsele se fabrică după plasarea comenzilor pe platforma noastră online. Sunt produse excepționale pentru că tratează și îmbunătățesc aspectul pielii după prima utilizare, au teste de eficiență, ceea ce este un lucru extrem de important și sunt speciale pentru că avem o echipă de oameni tare frumoși cu care lucrăm. Avem un chimist cu experiență foarte vastă care este foarte preocupat să ne sprijine să venim cu altfel de variante de îngrijire și să soluționăm problemele de piele din secolul XXI, care sunt foarte, foarte multe la număr.

Î: După ce criterii ne alegem produsele potrivite tipului nostru de ten?
R: În primul rând, să îți cunoști tipul de ten și să realizezi problemele pe care pielea ta le are. Eu am spus foarte multor persoane că un ten acneic trebuie tratat, în sensul în care coșurile nu trebuie acoperite cu un corector, după aceea cu pudră, fond de ten și multe alte produse de genul acesta. În acest fel, nu este tratată cauza, ci din contră, aspectul lor se înrăutățește. Pudra usucă foarte tare, nu neaparat că absoarbe excesul de sebum, ci că usucă foarte tare, ridurile se accentuează, pentru că sunt foarte multe persoane, foarte tinere, care au acnee și au riduri, principalul motiv fiind cel al pudrei care se folosește pentru absorbția sebumului și matifierea pielii. Și atunci e foarte important să știi ce fel de ten ai, dacă ai o problemă să o recunoști, să încerci să o tratezi și să nu încerci s-o tratezi după ureche. Trebuie să fii conștient că, în momentul în care există o afecțiune cutanată de orice fel, dacă ție ți-a mers un produs, nu înseamnă că unei prietene de ale tale îi merge exact aceeași schemă de tratament.

Î: Ce piedici ați întâmpinat la începutul afacerii?
R: Lucrurile, la fel ca la orice start up, sunt foarte dificile. În primul rând că noi nu facem produse așa, după ureche, și ne-au mai spus clienții că lor le-ar plăcea un parfum nu știu de care, nu știu ce produs, dar le-am explicat că nu se poate, pentru că produsele noastre sunt notificate. Ce înseamnă asta? Înseamnă că toate produsele noastre au dosare de siguranță, produsele sunt notificate în portalul Comisiei Europene, pot să fie comercializate oriunde în lumea aceasta, pentru notificare, în țara respectivă către autoritatea care se ocupă de acest lucru. Sunt produse care sunt sigure, în primul rând pentru că au acest fundal în spate. Noi nu facem produse la cererea clientului și nici rețete personalizate cu mirosul pe care și-l dorește, pentru că nu putem face acest lucru. Așadar, acesta a fost primul impediment; să reușești, să poți să notifici, noi avem în portofoliu acum 26 de produse. Am început cu un număr de 17, după care am scos niște produse special dedicate liniei dermato, pentru tratarea bolilor cutanate, a dermatitelor, a acneei, a petelor, a cicatricilor…și o linie cu ulei de Canabis, care are o concentrație de CBD destul de mare, de 400 de mg. Am încercat să venim cu variante noi și cu produse care să fie cu rezultate foarte bune imediat după utilizare.
Te lovești… te lovești de oameni, te lovești de concepții, te lovești de foarte multe lucruri când trebuie să începi ceva și, în primul rând, ai nevoie de un capital în momentul în care vrei să începi o afacere, pentru că, cel puțin în domeniul nostru, materia primă este foarte scumpă și este principalul lucru de care trebuie să ții cont.

Î: Ați pomenit de uleiul de canabis. Mai sunt producători din țara noastră care folosesc acest ingredient?
R: Din câte știm, nu se folosește de către nimeni, pentru că este un ingredient foarte nou, foarte controversat. Furnizorul nostru este chiar un român, care a trăit foarte mulți ani în America și în Anglia și are plantații foarte mari. Efectele uleiului sunt deosebite! Există studii privind tratarea epilepsiei, a bolilor degenerative, a Alzheimerului, problemelor cutanate, a inflamațiilor, a durerilor cu ulei de canabis. Aici este vorba de concentrațiile în care este folosit și de concentrația de canabinoizi din ulei. Cu cât concentrația este mai mare, cu atât efectul este mai mare.

Î: Cum ați descrie WAWA Fresh Cosmetics unei persoane care nu a mai auzit până acum de acest brand?
R: Noi ne-am asumat un lucru în momentul în care am venit pe piață și le-am spus oamenilor că dăm un lucru care în industria noastră nu se practică. Un om poate să-și comande niște produse de la noi, iar dacă ceva îl nemulțumește sau nu a obținut efectul dorit, noi îi restituim banii înapoi și îi lăsăm și produsele. Din fericire, nu am avut niciun retur în doi ani, de când lucrăm. Acesta este un lucru foarte bun pentru noi, deoarece ne dăm seama că facem niște produse grozave, care tratează, niște produse diferite față de cele care există pe piață, o alternativă sănătoasă pentru întreaga familie și faptul că sunt făcute după ce plasezi comanda, ceea ce mi se pare cel mai bun lucru. Am încercat pe cât posibil să limităm folosirea conservanților. Conservăm produsele care conțin grăsimi, uleiuri, vitamina E, iar produsele care nu conțin grăsimi, care sunt produse hidre, le conservăm cu un conservant care este aprobat pentru utilizarea în cosmetice organice și în cosmeticele pentru bebelușii născuți prematur. Am vrut să fie o variantă cât mai ușoară, în așa fel încât să fie o toleranță excepțională chiar și pe cel mai sensibil tip de ten.
Noi ne adresăm unei nișe. Specificul clienților noștri este specificul oamenilor informați. Cineva care cumpără o cremă la care nici măcăr nu întoarce cutia să vadă ce conține, nu intră în specificul clienților noștri, deoarece acea persoană nu dorește să afle mai multe, și atunci, pentru ea nu va fi important să descopere de ce produsul pe care ea îl alege nu va avea niciodată efectul pe care îl are un produs fabricat de noi.

Î: Ce sfaturi de îngrijire a tenului aveți pentru tânăra generație?
R: Eu recomand curățarea feței dimineața și seara și aplicarea unei creme potrivite tipului de ten, tocmai pentru a da un aspect frumos și uniform. Să facă sport este foarte important, să încerce să renunțe la băuturile acidulate și mâncarea foarte sărată, pentru că își pun amprenta asupra feței. Să folosească produse de make-up ușoare, care să fie cât mai naturale din punct de vedere al ingredientelor. Sunt foarte multe linii de make-up care sunt aprobate de către ECOCERT, cea mai mare organizație privind produsele bio, produsele organice sau produsele vegane; filtrele care sunt folosite sunt filtre minerale, ceea ce este un lucru foarte bun, inclusiv cele pentru pigmentare.
Și să zâmbească foarte mult, să fie fericite, deoarece acest lucru se vede, se simte și pe piele. Și să nu exagereze cu machiajul. Machiajul consistent, zilnic, nu face bine; indiferent sub ce formă este făcut, accentuează procesul de degradare celulară și atunci, ridurile apar mai repede.

Elevă la Liceul Tehnologic Agricol Bistrița Clasa a XI a B Redactor la revista scolii în perioada 2015-2016, mentiune la Concursul național Steps to my future , Premiul 1 la Concursul Județean de eseuri “Mesajul meu antidrog”, locul I la Concursul Județean de Educație rutieră și participarea doi ani consecutiv la faza națională.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*