Transilvania Bikers – aventură pe două roți 

"în De văzut/Din împrejurimi" "de POV21"
Transilvania Bikers reprezintă o societate bazată pe regulile moralității care își lărgește orizonturile continuu, mergând cu siguranță pe cele două roți.
Laurențiu Buia, membru ,,Transilvania Bikers” ne-a oferit ocazia acestui interviu, fiind foarte devotat hobby-ului său și povestind totul cu multă dăruință.
Î: Cum a luat naştere Transilvania Bikers şi cum v-aţi întâlnit? Ce înseamnă să faci parte din Transilvania Bikers şi cum poţi deveni membru?
R: Kabdebo Àrpád István,  sau  “Ӧcsi” cum îi spuneau  cu  respect prietenii, a pus dupa 1989 bazele Clubului Moto ,,Mototurism Transilvania” care avea să devină ulterior ,,Transilvania Bikers”.  Membrii fondatori ai acestui club se întâlneau  la chefuri, zile de naştere, chiar şi nunţi, unde erau toţi legaţi de aceeaşi pasiune: motociclismul.
Să faci parte din Transilvania Bikers este ca şi cum ai avea o a doua familie, alcătuită din prieteni la care poţi să apelezi pentru orice, chiar şi numai pentru sfaturi sau să ţi se aducă o canistră de benzinã pentru că ai fãcut pana prostului.
Ca să devii membru în acest Club, trebuie să îndeplineşti trei condiţii: trebuie să ai permis categoria A, trebuie să ai o motocicletă funcțională pe care să știi să o conduci şi să devii prieten cu toţi ceilalţi membri ai clubului, care la rândul lor te vor vota în unanimitate să fii membru.
Î: Când a fost înfiinţat acest club?
R: Clubul a fost înfiinţat acum 29 de ani, în 1990, iar actuala denumire o are din anul 1995.
Î: Există posibilitatea ca anumiţi membri sã fie excluşi din club, adică sunt anumite reguli pe care clubul le are?
R: Multe cluburi moto de prin anii 1950 aveau ca fondatori veterani de război care sufereau de  sindromul post-traumatic războiului, şi astfel, întorşi acasă, căutau camaraderia şi spiritul militar. Având la bază unele reguli şi ranguri, aceste cluburi au prosperat de-alungul anilor, şi noi la rândul nostru luăm exemplu de la ei. Membrii clubului Transilvania Bikers au un statut prin care se obligă să dea un exemplu prin conduită şi cunoaştere, asigurând  longevitatea Clubului.
Î: După ce premise aţi început festivalul?
R: Scopul principal al clubului Transilvania Bikers este să confere un cadru organizat în care oamenii pasionaţi de motociclism, care au un mod de gândire asemănător în ceea ce priveşte motociclismul, să-şi exercite pasiunea.  Vrem să promovăm  prietenia, onoarea, respectul şi motociclismul, ca stil de viaţă.
Organizarea întrunirii anuale, în spiritul consacrat ,,Transilvania Bikers”, este deschisă în primul rând tuturor motocicliştilor şi de asemenea tuturor simpatizanţilor.
    Asigurãm în cadrul întrunirii
  • infrastructura pentru alimentaţie şi  igienă;
  • siguranţã şi ordine în perimetrul locaţiei;
  • scena şi sunetul de calitate;
  • modalităţi de divertisment, precum concursurile, tombola şi parada,
  • ,,gulaş”-ul şi tradiţionala ţuică de prune.
Î: Câte persoane se adună în fiecare an şi din ce colţuri ale lumii provin pasionaţii de motoare?
R: În decursul celor 21 de întruniri, în funcţie de locaţia întrunirii şi vremea de afară, au fost prezenţi de la 800 de participanţi, până la peste 2000 –  cum -a întâmplat în ultimii ani.
Aceşti motociclişti vin din toată țara şi din străinătate, din țări precum Ungaria, Germania, Serbia sau Polonia. Motocicletele participanţilor variază ca şi valoare de la câteva sute de euro, la zeci de mii de euro, punctul lor comun fiind pasiunea pentru motorit.
Î: Ştiu că la fiecare festival se face o paradă la care participă un număr impresionant de persoane deținătoare de  motociclete. Care este scopul acestei parade?
R: În ziua de Sâmbătă, organizăm o paradă moto în parteneriat cu Poliţia Cluj şi SMURD, cu scopul de a atrage atenţia asupra riscului pe care îl impune circularea cu motocicleta.  Defilarea se desfășoară în coloană, ocupându-se o singură bandă.
Parada se doreşte a fi, pe de o parte, un mesaj de atenţionare cu privire la prezenţa şi vulnerabilitatea motocicliştilor în trafic şi, pe de altã parte, o modalitate de responsabilizare a tuturor persoanelor implicate direct şi indirect în aceste activități – şoferi, motociclişti, pietoni – în vederea reducerii numărului de incidente rutiere.
Î: Ce sfaturi aţi avea pentru viitori motociclişti?
R: ,,Nu te-am văzut” – eterna scuză. În primul rând, niciodată să nu facă presupunerea că şoferii din jurul lor îi văd, astfel să fie mereu pregătiţi să frâneze şi\sau să evite. Grijă la intersecţii, sunt cele mai frecvente  locaţii ale accidentelor  moto, de cele mai multe ori celălalt vehicul ignorã dreptul de prioritate al motocicletei, iar un începător nu ştie cum să reacţioneze, şi este perfect normal să se panicheze, pentru că nu are încă reflexele formate.
În al doilea rând, o motocicletă sigură este una foarte bine întreținută. Primul pas este curățarea acesteia, să verifice transmisia şi frâiele, etc. Este la fel de importantă alegerea echipamentului potrivit.
În al treilea rând, motociclismul este direct legat de ,,bunul simţ”. Acest bun simţ poate fi interpretat în acţiunile voastre pe motor față de colegii de drum, de pietoni, de şoferii auto. Trebuie să realizezi că nu ţi se va acorda respect, dacă nu acorzi respect.
Mihai Gliga
Anca Nechiti

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

*